Futloos en ongeïnspireerd Baardwijk Vr1

Floreant VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

30 oktober 2016 10:00

Futloos en ongeïnspireerd Baardwijk Vr1 levert wanprestatie en geeft Floreant de punten cadeau.

Zondag stond de thuiswedstrijd tegen Floreant op het programma. De ploeg uit Boskoop stond voor vandaag 2 punten voor op de thuisploeg, bij een overwinning zou Baardwijk over hen heengaan in de stand en 3 plaatsen stijgen. Om 10 uur werd er begonnen aan deze wederom belangrijke wedstrijd voor beide ploegen. Floreant zette gelijk de toon, Sanne kreeg binnen 2 minuten al een doodschop van de laatste vrouw van Floreant, deze smerige overtreding die minimaal een gele kaart verdiende, werd door de scheidsrechter echter weer met de mantel der liefde bedekt, terwijl er bij mindere dingen overal kaarten worden getrokken. Na een kwartier moest Sanne door deze overtreding het veld verlaten,en werd ze vervangen door Danisha. Meer dan een vrije schop leverde het niet op, deze werd door Kelly naastgeschoten. Het spel speelde zich verder af op het middenveld, Baardwijk bleef ongeïnspireerd spelen, terwijl wij het juist moeten hebben van strijd en inzet. Floreant, een overigens middelmatige maar wel hardwerkende ploeg, kwam naar ongeveer 20 minuten verdiend op voorsprong door een schot in de korte hoek. Onze teruggekeerde keepster Ilona kon de bal niet tegenhouden, wat de voorsprong betekende voor de gasten uit Boskoop. Dit was tevens de terechte ruststand. De tweede helft was Baardwijk wel weer iets sterker, dit leverde echter geen enkele uitgespeelde kans op. Het goede spel van de laatste weken kreeg geen vervolg, en zoals eigenlijk bij iedere wedstrijd was de eerste de beste counter van Floreant wel raak. Wederom slecht verdedigen en slap ingrijpen werd gelijk afgestraft door de bezoekers, en het was nog gewoon verdiend ook. Baardwijk deed vlak voor tijd nog wel iets terug via Patricia, die een terechte strafschop benutte, maar dat was het enige wapenfeit van de thuisploeg in 90 minuten wedstrijd. Een zeer terechte nederlaag betekent tevens dat we nu op een rechtstreekse degradatieplaats zijn beland, er zal de komende wedstrijden weer beleving en werklust moeten komen, anders komen we nog verder in de problemen. Volgende week uit naar de koploper OJC Rosmalen, waar we weer gaan proberen de vorm te pakken te krijgen van de laatste wedstrijden, ik als trainer ben er namelijk van overtuigd dat de wedstrijd tegen Floreant een incident is geweest, en dat we veel beter kunnen.