Baardwijk VR winnen van Charlois

Charlois, sv VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

13 november 2016 10:00

Baardwijk verzuimt doelsaldo op te vijzelen tegen de rode lantaarndrager.

Zondag stond de wedstrijd tegen Charlois op het programma, de rode lantaarndrager die pas 3 punten had gesprokkeld. Om 10 uur werd er begonnen aan de wedstrijd. Baardwijk startte voortvarend, binnen 5 minuten kreeg het al enkele grote kansen, deze werden echter niet benut. De thuisploeg bleef echter goed combineren, echter zoals zo vaak waren het de bezoekers die de score opende. Een van richting veranderd schot kwam terecht bij de spits, die de bal langs Ilona in het doel schoof. Baardwijk bleef echter kalm ondanks deze domper, en ging op zoek naar doelpunten. Binnen 10 minuten werd de achterstand omgebogen naar een voorsprong. Een scherpe voorzet van Audrey werd door Caroline, die goed voor haar tegenstandster kroop,knap binnen getikt. Even later was het weer de goed spelende Caroline die een losgelaten bal van de keepster netjes binnen kopte, en de dik verdiende voorsprong op het scorebord zette. Daarna was het de beurt aan Kelly. Een snoeihard vrije schop van Daisy werd door de keepster van Charlois met moeite gepareerd, de rebound werd door Kelly met haar chocolade been tot doelpunt gepromoveerd. Dit betekende tevens de ruststand, met wat meer geluk en scherpte had het ook 6-1 kunnen zijn. Tweede helft was het Baardwijk dat verder ging waarmee het de eerste helft was opgehouden. De tegenstander werd met vlagen overspeeld door een goed combinerend Baardwijk, helaas werden er 5-6 levensgrote kansen onbenut gelaten, ook door het goede keeperswerk van de tegenpartij. Baardwijk scoorde nog 1 keer, Daisy zette Audrey vrij voor de keepster, dat betekende de 4-1 eindstand in het voordeel van de thuisploeg. Liza en Angelie kwamen in het veld als vervangers voor de moegestreden Anouk en Daisy, aan de stand veranderde niets meer. De laatste 20 minuten was zichtbaar dat Baardwijk heel veel had gegeven, de pijp was leeg bij het merendeel. Het enige minpuntje aan deze wedstrijd was het onbenut laten van de vele kansen (dubbele cijfers waren makkelijk haalbaar geweest). Anderzijds werden dit soort wedstrijden eerst veelal afgesloten met puntverlies, we speelden nu erg volwassen, en hebben dik verdiend gewonnen zonder veel weg te geven. a.s. Zondag zijn we vrij, op 27-11 gaan we op bezoek bij Duno in Den Haag, deze ploeg staat net onder ons op de ranglijst. Daar gaan we weer proberen de stijgende lijn vast te houden, en proberen uit de onderste regionen te komen. Het gaat de goede kant op, iedere week dezelfde inzet tonen als de afgelopen wedstrijden, dan komt het zeker goed.