Baardwijk doet zichzelf wederom tekort en lijdt onnodige nederlaag.

DUNO VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

27 november 2016 13:30

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Duno uit Den Haag op het programma,de ploeg die tot vandaag 2 punten minder had behaald dan Baardwijk. Bij winst zouden we enkele plaatsen kunnen stijgen,en een gat kunnen slaan met de ploegen uit de onderste regionen. Baardwijk begon voortvarend aan de wedstrijd en na 45 seconden was het al raak. Caroline was haar tegenstandster te snel af,en leverde een perfecte voorzet af die door Angelie binnen werd geschoten. Het spel golfde op en neer,met een iets beter spelend Baardwijk. Uit het niets kwam de thuisploeg echter op gelijke hoogte. Zwak verdedigen gaf de aanvoerster van Duno de kans om een voorzet te geven,welke ongelukkig op de arm van Chayenna kwam,en de scheidsrechter gaf een terechte strafschop,welke onberispelijk werd binnen geschoten. Baardwijk kwam na deze domper iets beter in de wedstrijd en kreeg ook enkele kleine kansjes,deze leverde echter niets op. Vlak voor de rust kreeg Baardwijk een vrije trap te nemen,deze kwam terecht bij Caroline die de bal met veel gevoel prachtig in de verre hoek schoot,opnieuw een voorsprong voor Baardwijk. We dachten dat we met een voorsprong de rust zouden halen,echter weer simpel balverlies werd genadeloos afgestraft door de spits van Duno die de bal keihard in de bovenhoek schoot. De tweede helft werd begonnen met dezelfde 11 speelsters bij Baardwijk. Verder dan enkele schietkansen leverde het echter niets op,Baardwijk vergat te voetballen en ging steeds meer mee in het spel van de thuisploeg. Uit een hoekschop werd het plotseling 3-2 voor Duno. De keepster van Baardwijk liep onder de bal door,en bij de tweede paal werd de bal binnengeschoten. Baardwijk moest weer aan de bak om gelijk te maken. 10 Minuten voor tijd werd een kopbal van Chayenna door een speelster van Duno in eigen doel gewerkt waardoor de stand weer gelijk werd getrokken. We kregen nog een paar kansjes op de overwinning,echter was het de thuisploeg die 3 minuten voor tijd balverlies op het middenveld omzette in een doelpunt. We kregen nog een grote kans op de gelijkmaker,helaas zat het deze wedstrijd niet mee. Dit onnodige verlies was niet nodig geweest,helaas zijn we een plaatsje gezakt op de ranglijst. Volgende week spelen we thuis tegen Bavel,en gaan we weer proberen om de punten in Waalwijk te houden.