Baardwijk verliest wedstrijd en aanvoerster

Baardwijk VR1

Bavel VR2 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

4 december 2016 10:00

Zondag stond de wedstrijd tegen Bavel Vr2 op het programma, weer een directe concurrent in de onderste regionen. Op een vrij hard en glad veld werd er om 10 uur afgetrapt.

Na een voorzichtig begin was het Baardwijk dat 2 goede kansen kreeg via Audrey, deze werden echter niet benut. Na 10 minuten was het balverlies op het middenveld dat de 0-1 achterstand betekende. Ongeluksvogel van de dag Ellen gleed de bal over de eigen doellijn, 5 minuten later was het dezelfde speelster die een strafschop veroorzaakte, deze werd onberispelijk binnen geschoten en de stand werd op 0-2 gebracht. Even later sloeg het noodlot toe. Ellen raakte ernstig geblesseerd aan haar knie, en moest per brancard het veld verlaten. Zoals het eruit zag zijn we onze aanvoerster voor langere tijd kwijt, hopelijk valt het toch mee. Nikki S. kwam in het veld als haar vervanger, even later was het wederom Bavel dat via een snelle counter de ruststand op 0-3 bracht. Baardwijk was zeker niet de mindere, de tussenstand was enigszins geflatteerd. De tweede helft speelde Baardwijk vol op de aanval, na ongeveer 20 minuten was het Nikki die een vrije schop van 20 meter onberispelijk binnen schoot. Baardwijk ging door voor een beter resultaat, verder dan nog een hele grote kans voor Nikki S kwamen we helaas niet. Na het laatste fluitsignaal van de uitstekend leidende jeugdscheidsrechter stonden we weer met lege handen. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop, uit naar Antibarbari in Rotterdam. De winterstop begint daarna, op dit moment een zeer welkome onderbreking waar we wel aan toe zijn. Volgende week nog een keer alles geven voor een goed resultaat, zou wel lekker zijn om niet nog verder in de degradatiezorgen te komen. Bij deze wensen we pechvogel Ellen heel veel beterschap, hopelijk valt het mee.