Baardwijk VR1 verliezen in Rotterdam

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

11 december 2016 14:15

Scheidsrechter van Antibarbari ontneemt Baardwijk een mogelijkheid op een verdiend punt met 2x een discutabele beslissing.

Zondag stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma, uit naar studentenvereniging Antibarbari in Rotterdam. Op een zwaar veld werd er om iets over half 3 begonnen aan de wedstrijd. De thuisploeg nam het intiatief, verder dan enkele afstandschoten kwamen ze echter niet. Baardwijk, met maar 12 speelsters afgereisd (Kayleigh was ziek achtergebleven in Waalwijk) kwam langzaam beter in de wedstrijd, werd via de twee jonkies voorin Caroline en Nikki S. enkele keren gevaarlijk maar kon niet tot scoren komen. Antibarbari kreeg nog een grote kans, deze werd echter door keepster Patricia vakkundig gestopt.

Ruststand 0-0.

De tweede helft werd begonnen met dezelfde speelsters. Binnen een minuut kwamen we op achterstand. Een hoekschop werd niet goed verdedigd, waardoor de spits van de thuisploeg de bal simpel kon binnenschieten. Dit was wel een domper, maar we pakten het snel weer op. Baardwijk begon langzaam aan beter te spelen, wat resulteerde in enkele halve kansen. Angelie kwam in de ploeg voor Chayenna om alles of niets te gaan spelen. Met nog 10 minuten te spelen was het Kelly die een goede voorzet afleverde, in eerste instantie werd de bal nog van de doellijn gehaald, maar in de rebound was het Nikki die de bal beheerst binnenschoof. Op dat moment een verdiende tussenstand. Vlak voor tijd was het echter toch weer de thuisploeg die de leiding nam, slecht verdedigen werd wederom genadeloos afgestraft. Baardwijk ging daarna op zoek naar een punt, Daisy werd 2 meter binnen de zestien onderuit geschopt en iedereen, zelfs de tegenstander dacht aan een strafschop voor Baardwijk, alleen de scheidsrechter besliste anders, en gaf een vrije schop buiten de zestien, echt een schandalige beslissing. Zeker omdat de scheidsrechter op een lijn stond was dit gewoon de tegenstander benadelen. De vrije trap werd door Kelly richting de tweede paal geschoten, wederom was er een overtreding op Daisy voor nodig om erger te voorkomen voor de thuisploeg, maar de scheidsrechter gaf weer niet thuis. Bij het tumult dat er toen ontstond kreeg Angelie nog een (terechte) rode kaart. Daarna floot de scheidsrechter voor het einde, Baardwijk bleef met een kater achter .Weer erin gefloten door een  scheidsrechter die toch heel erg veel in het voordeel van de thuisspelende ploeg beslist, ‘t is iedere week hetzelfde. Wordt misschien eens een keertje tijd dat de KNVB wat meer steekproeven gaat nemen. We zijn weer niet weggespeeld, maar met dit soort beslissingen van de scheidsrechter is het gewoon niet te doen, nogmaals te schandalig voor woorden wat hier weer gebeurde. De winterstop is nu voor ons begonnen, allemaal weer de accu opladen, en vanaf 29-01-2017 weer vol er tegenaan. Ooit gaat het wel meezitten in ons voordeel. Verder wil ik langs deze weg de vv Bavel bedanken voor de mooie fruitmand die onze geblesseerde aanvoerster Ellen mocht ontvangen, grote klasse. Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen, zo kan het ook.

De technische leiding