Baardwijk verliest in Tilburg van concurrent.

SC 't Zand VR2 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

5 februari 2017 12:00

Zondag stond de wedstrijd tegen concurrent ’t Zand op het programma,tot zondag op 2 punten achterstand.Om 12 uur werd er begonnen aan deze voor beide ploegen erg belangrijke wedstrijd.Bij winst kon Baardwijk afstand nemen van een rechtstreekse degradatieplaats,bij verlies zouden we een plaats zakken.Vanaf het begin was het de thuisploeg die het heft in handen nam.Baardwijk werd terug gedrongen op eigen helft,tot grote kansen kwam de thuisploeg echter nog niet.Baardwijk,met een aangepaste opstelling,hield simpel stand.Na ongeveer 20 minuten kwam ’t Zand verdiend op voorsprong,slecht verdedigen werd knap afgestraft.Meteen daarna kwam de eerste tegenvaller.Gelegenheids rechtsbuiten Lisa Brouwers moest worden vervangen door Liza Boom.De thuisploeg kreeg nog enkele kansen,deze werden gelukkig voor Baardwijk niet benut.Ruststand 1-0 in het voordeel van de thuisploeg.De tweede helft werd er begonnen,en binnen 3 minuten sloeg ’t Zand 2 keer toe.Een vrije trap van een meter of 25 werd via de keepster en de lat binnengeschoten.en gelijk daarna werd er weer een kans benut zodat de wedstrijd in feite was gespeeld.Baardwijk kon geen vuist meer maken,en 20 minuten voor tijd schoot de thuisploeg de 4-0 op het bord.Nikki S.werd nog vervangen door Patricia,maar op een paar kleine kansjes na leverde dit niets meer op.De pijp was bij sommige helemaal leeg,mede te danken aan het feit dat sommige de hele week ziek zijn geweest.We hebben geprobeerd er iets van te maken,helaas is de basis te smal door alle blessures,en eerlijk is eerlijk,’t Zand was gewoon fitter en beter.We hebben allemaal hard gewerkt,het mocht helaas niet baten.Bij deze wil ik de clubscheidsrechter ook een heel groot compliment maken,geweldig gefloten.Wel zo prettig voor beide ploegen dat een scheidsrechter laat voetballen,en geen invloed wil hebben op de wedstrijd door warrige of partijdige beslissingen. Grote klasse,hier kunnen sommige een voorbeeld aan nemen.Volgende week naar Delft,tegen koploper SEP waar we weer gaan proberen om punten te pakken.