Sterk en hard werkend Baardwijk wint dik verdiend van hoger geplaatste tegenstander.

Baardwijk VR1

Bernardus VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

19 februari 2017 10:00

Vandaag stond de wedstrijd tegen Bernardus uit Hazerswoude-Rijndijk op het programma. De uitwedstrijd was verloren gegaan met 3-2.Bernardus, een stevige middenmotor, begon erg verdedigend aan de wedstrijd. Steeds met 8-9 speelsters rond hun eigen 16 meter gebied, hopend op een counter. Baardwijk, met een aangepast elftal door de vele afwezigen, met Liza Boom als laatste vrouw, en B-speelster Noa van Haaren als rechtsachter waardoor Anouk naar links verhuisde gaf echter de gehele wedstrtijd geen enkele kans weg. Iedere aanval werd onschadelijk gemaakt in de eerste helft.Baardwijk combineerde erg goed, en er werd voor iedere meter geknokt waardoor de tegenstander er zeker in de eerste helft niet aan te pas kwam. De paar kansen die Baarwijk kreeg werden echter niet benut, ruststand 0-0. De tweede helft werd begonnen met twee ongewijzigde ploegen. Bernardus begon iets meer aanvallend, Baardwijk gaf echter geen krimp.Het wachten was op een verdiend doelpunt, en eindelijk viel deze aan de goeie kant. Nikki le Sage ging goed door op snelheid, kapte haar tegenstandser knap uit, en krulde de bal schitterend in de verre kruising. Met nog 20 minuten op de klok werd het steeds spannender, Bernardus ging op zoek naar de gelijkmaker. De achterhoede, onder leiding van de zeer goed spelende gelegenheidslibero Liza Boom hield echter simpel stand. Baardwijk kreeg nog een paar goede kansen, deze werden helaas niet benut zodat het tot het einde spannend bleef. Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter was de ontlading erg groot. Eindelijk zat het weer een keertje mee. De overwinning was echter dik en dik verdiend, Bernardus kwam er niet aan te pas. Allemaal heel hard gewerkt met en voor elkaar en heel goed gespeeld. Dit was een echte teamprestatie. Volgende week spelen we niet i.v.m. de carnaval. Over 2 weken gaan we naar Delft voor de wedstrijd tegen koploper SEP, waar we wederom gaan proberen om punten te halen. Woman of the match is deze keer het hele team.