Baardwijk doet zichzelf tekort tegen OJC Rosmalen.

Baardwijk VR1

OJC ROSMALEN VR1 (zon)

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

12 maart 2017 10:00

Zondag stond de wedstrijd tegen OJC Rosmalen op het programma, de nummer 2 van de competitie. Uit had Baardwijk verrassend maar wel verdiend gewonnen met 2-1. OJC heeft de punten hard nodig in de race voor het kampioenschap, Baardwijk in de strijd tegen degradatie. Om 10 uur werd er begonnen aan deze belangrijke wedstrijd. Baardwijk was nog niet helemaal bij de les in het begin. Na 5 minuten werd er al gescoord door de tegenstander, een korte corner werd snel genomen en bij de tweede paal binnengekopt door een totaal vrijstaande speelster. OJC probeerde gelijk door te drukken, ze kregen enkele kansen maar deze werden onschadelijk gemaakt door de goedspelende keepster van de thuisploeg. Baardwijk kwam daarna wat beter in de wedstrijd, echter meer dan enkele kansjes leverde dit niet op. Ruststand 0-1. De tweede helft werd begonnen met Ilona voor Sanne. Wederom was het na 5 minuten weer OJC dat de score kon verdubbelen, weer uit een corner. De bal werd niet weggewerkt waardoor dezelfde speelster van het eerste doelpunt ook de 0-2 op het bord schoot. Na 15 minuten kwam Audrey voor Julia in de ploeg. Baardwijk zette gelijk meer druk, kreeg via Caroline enkele goede kansen, een ervan werd door Caroline binnen geschoten, en zo werd het weer een wedstrijd. Baardwijk zette de tegenstander vast op eigen helft, en kreeg nog enkele goede kansen. Pech en de goede keepster van OJC voorkwamen echter de op dat moment verdiende gelijkmaker, waardoor de thuisploeg na het laatste fluitsignaal weer met lege handen stond. Een punt was zeker verdiend en mogelijk geweest, helaas mocht het harde werken niet baten. Volgende week een echt degradatie duel, uit tegen Gilze. We zijn een plaats gezakt, dus volgende week gaan we weer proberen om punten te pakken. Met dezelfde werklust en instelling  als afgelopen zondag tegen OJC Rosmalen moet dit mogelijk zijn.