Onfortuinlijk verlies Baardwijk VR1

Vrouwen zondag, VR1, 2e klasse F

26 maart 2017 10:00

Baardwijk VR1 - Viola VR1 1-3
Zondag stond de wedstrijd tegen Viola Vr1 op het programma. Viola, een goede middenmotor uit het pitoreske Alphen bij Baarle-Nassau, had voor deze wedstrijd al 26 punten behaald, Baardwijk slechts 15 punten. Na een voorzichtig begin waren het de gasten die iets beter in de wedstrijd kwamen, wat resulteerde in een paar kansjes, deze werden echter steeds onschadelijk gemaakt door goed keeperswerk, en goed verdedigen. Baardwijk kreeg ook enkele kleine kansjes, maar ook de keepster van de tegenpartij (een van de beste keepsters uit deze afdeling) voorkwam met enkele goede reddingen een doelpunt van de thuisploeg. Toch waren het de gasten die de score opende. Een voorzet van een van de speelsters van Viola werd niet goed verwerkt door de achterhoede van Baardwijk, en de 1-0 voorsprong voor de gasten was een feit. Na nog een katachtige redding van de keepster van Viola was het rust. Baardwijk begon de tweede helft met Caroline en Audrey voor Patricia en Julia. Baardwijk zette gelijk meer druk, maar moest blijven oppassen voor de gevaarlijke uitvallen. Na ongeveer 20 minuten kreeg Baardwijk loon naar werken. Een op het eerste oog houdbaar schot van Nikki werd verkeerd beoordeeld door de keepster van de gasten,wat de op dat moment verdiende gelijkmaker betekende. Baardwijk bleef hard werken voor een beter resultaat, echter uit een hoekschop werd de bal door de keepster van de thuisploeg weggestompt, helaas recht in de voeten van een Alphense speelster, die dit buitenkansje omzette in de 1-2 voorsprong. Baardwijk ging daarna op zoek naar de verdiende gelijkmaker, een vlammend schot van Audrey werd met enig geluk onschadelijk gemaakt, en een open kans voor de ingevallen Angelie werd via de paal naastgeschoten. Buiten nog een paar vrije trappen net buiten de zestien voor Baardwijk, kwam de thuisploeg niet meer op gelijke hoogte. Vlak voor tijd kwamen de bezoekers nog op 1-3 door een prachtig doelpunt van de verder onzichtbare spits van Viola. Weer een ongelukkige nederlaag, maar dat is eigenlijk het verhaal van deze hele competitie. We werken iedere week heel erg hard, maar het geluk hebben we niet. Het zit helaas niet mee, maar we blijven nog steeds geloven in een betere tijden. Volgende week gaan we op bezoek bij Floreant in Boskoop, waar we gewoon weer gaan proberen om punten te pakken.