Baardwijk wint van Schijndel RKSV.

Baardwijk 1 (zon)

Schijndel/DE WIT 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

5 februari 2017 14:30

Manichand, R.L.A.C.

Afgelopen zondag werd de 1e wedstrijd na de winterstop tegen Schijndel gespeeld.

Een winterstop welke door Baardwijk benut was om opnieuw een trainingskamp onder de Spaanse zon te beleggen. Bovendien heeft Baardwijk gedurende de winterstop ook nog te maken gehad met een trainerswissel. Na een half seizoen is er afscheid genomen van Hans Richters en is het roer overgenomen door Peter Remie.

Baardwijk, welke opnieuw gehavend, wegens een behoorlijke ziekenboeg en een aantal geschorste spelers, deze wedstrijd moest spelen, wist de drie punten toch in eigen huis te houden.

Baardwijk begon behoorlijk onrustig en gespannen aan deze belangrijke wedstrijd. Bij een scrimmage in het strafschopgebied werd een overtreding begaan door een Baardwijk verdediger, waarna de scheidsrechter onberispelijk naar de stip wees.

De toegekende strafschop werd echter knap gestopt door doelman Patrick Coenen.

Het spelbeeld bleef erg onrustig waarbij Baardwijk veelal de lange bal hanteerde. In de 40e minuut wist debutant, afkomstig uit de A jeugd, Delano Boezer, het net van de tegenstander te vinden. Met een bekeken schuiver in de rechter benedenhoek zette hij Baardwijk op een 1-0 voorsprong. In deze voorsprong kwam gedurende het restant van de wedstrijd geen wijziging meer. Bart Janssen was in de 2e helft nog wel met een kopbal dicht bij een doelpunt, maar deze werd door een verdediger van de lijn gehaald. Giovanni Andjole, welke gedurende de 2e helft inviel voor de moegestreden Sjors Verkerk, had nog wel een aantal keren een doelpunt in gedachten, maar deze pogingen werden gedwarsboomd door de keeper van Schijndel. In de 70e minuut mocht opnieuw een A jeugd speler zijn debuut maken, de enige doelpuntenmaker werd vervangen door Noah Lombarts welke ook een verdienstelijk debuut maakte. Door deze overwinning neemt Baardwijk een voorsprong van 13 punten op de directe degradatie zone. Maar het degradatiespook via de nacompetitie waard nog steeds rond in Baardwijk.

Volgende week opnieuw een thuiswedstrijd, nu tegen Rhode. Baardwijk kan dan bij winst een klein sprongetje maken. Het verschil tussen nummer 3 en 12 van de ranglijst is echter nog steeds slechts 6 punten.