Baardwijk verliest met 1-4 van Best Vooruit

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

12 maart 2017 14:30

Ooms, N.A.

Na de winst vorige week bij BVV in Den Bosch mocht Baardwijk aantreden tegen Best Vooruit.
Best Vooruit wil net als Baardwijk zichzelf zo snel als mogelijk vrij spelen in de 2e klasse F, dat wil zeggen niet in de buurt van de 11e tot en met de 14e plaats te geraken.

In Best won Baardwijk met 1-2 van Best Vooruit in een tumultueuze wedstrijd.

Zondag 12 maart 2017 werd de aftrap verricht door Pupil van de Week Keano van den Dungen.
Al snel in de wedstrijd scoorde Baardwijk de openingstreffer, een verdediger van Best Vooruit trok aan de noodrem, maar helaas hanteerde de scheidsrechter niet de regels van de KNVB en gaf de speler van Beek Vooruit een gele kaart in plaats van de rode kaart, een vrije trap werd ingeschoten door Bart Rombouts en liet daarbij de keeper kansloos.
Helaas voor Baardwijk was de voorsprong niet van lange duur, een vrije trap van Best Vooruit belandde in de muur waar spelers van Baardwijk hun gezicht beschermde in het strafschopgebied. De scheidsrechter legde de bal op de stip en de spits van Best Vooruit liet Patrick Coenen kansloos.

Baardwijk kon niet dezelfde inzet, strijd en passie op de grasmat leggen als vorige week tegen BVV, vandaag was het net niet goed genoeg.
Baardwijk probeerde met lange ballen de spitsen aan het werk te zetten, maar werd niet gevaarlijk door goed optreden van de Beek Vooruit defensie. Baardwijk hoopte op foutjes van de Best Vooruit defensie. In de 38ste min. kreeg Baardwijk dankzij Rob van Ravenstein een prima kans om op voorsprong te komen, maar de keeper redde bekwaam. In de 42ste min. werd de stand op 1-2 gebracht . Een aanval over links zette Ronald de Koning vrij voor doel. Zijn schot verdween via een Baardwijk-speler in het doel.
De rust werd bereikt met deze 1-2 stand.

Ook de tweede helft kon Baardwijk bijna geen gevaar stichten voor het doel van Best Vooruit, Best Vooruit creëerde meer kansen maar ook deze werden niet benut door de aanvallers van Best Vooruit, doordat of Patrick Coenen met zijn verdediging goed verdedigde of de aanvallers de kansen misten.

Baardwijk probeerde de gelijkmaker te forceren en bracht ’n extra aanvaller in en ging 1 op 1 spelen. 1 op 1 spelen neemt risico’s met zich mee en mede daardoor scoorde Best Vooruit in de 88ste minuut 1-3. In de extra tijd werd het nog 1-4, dit is dan ook de eindstand.

Zondag speelt Baardwijk de uitwedstrijd in Helvoirt tegen Helvoirt, aanvang 14:30 uur.
De selectie van Baardwijk hoopt op jullie ondersteuning.

De foto's van de wedstrijd: https://flic.kr/s/aHskQGJgCJ