Baardwijk komt bij Nieuw Woensel terug van een achterstand.

Nieuw Woensel 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

2 april 2017 13:00

Bekkum, H. van

Net zoals in de heenwedstrijd wist Baardwijk het net van de tegenstander in het beginstadium al te vinden. Door een misverstand in de defensie van Nieuw Woensel wist Sjors Verkerk met een kopbal in de 4e minuut al te scoren. Vanaf dat moment dacht Baardwijk dat zij op hun lauweren konden rusten maar niets was minder waar. Nieuw Woensel bleef strijden om een goed resultaat neer te zetten. In de 15e minuut lukte het Jens van Mil dan ook om te scoren voor Nieuw Woensel. Baardwijk moest opnieuw aan de bak en Nieuw Woensel bleef in een goed resultaat geloven. 10 minuten later was het opnieuw Sjors Verkerk die de doelman van Nieuw Woensel wist te verschalken. Dit gebeurde bij een voorzet welke via de schouder van Verkerk over de keeper viel. Het was echter Perry Jansen die in de 42e minuut de stand opnieuw gelijk kon trekken. Kort daarvoor het al gelijk kunnen staan bij een bal die keihard via onderkant lat weg tikte, deze was zo hard dat niemand waar heeft kunnen nemen of deze bal voor of achter de grond raakte.

In de 2e helft werd het voetbal er niet beter op, beide ploegen hadden de gedachte, weg is weg, wat resulteerde in snel op en neer gaande hoge ballen. In de 64e minuut was het opnieuw Perry Jansen die de keeper van Baardwijk passeerde en Nieuw Woensel stond zowaar op voorsprong.

Slechts 10 minuten later wist Bart Rombouts, na een schot van Dylan den Exter, welke terug kwam van de keeper via een verdediger binnen te koppen. De stand was weer gelijk getrokken. Slechts 4 minuten later zag het er voor Baardwijk weer wat rooskleuriger uit toen, opnieuw, Sjors Verkerk de bal binnen gleed na een harde lage voorzet van Alosha Boezer. Zonder vermeldenswaardige gebeurtenissen werd de wedstrijd uit gespeeld. Nieuw Woensel is bijna niet meer te ontkomen aan degradatie terwijl Baardwijk punten moet blijven sprokkelen om aan de nacompetitie te ontkomen. Baardwijk zal dan qua voetbal wel uit een ander vaatje moeten gaan tappen want het veldspel was vandaag bedroevend. Na de wedstrijd maalde daar niemand meer om, de 3 punten waren immers binnen.

De foto's van de wedstrijd