Baardwijk laat opnieuw kostbare punten liggen.

Baardwijk 1 (zon)

EVVC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

9 april 2017 14:30

Caluwe, M.

Baardwijk moest afgelopen zondag aantreden tegen EVVC uit Vinkel. Een ploeg welke de afgelopen 6 wedstrijden niet hadden verloren en 5 punten boven Baardwijk stonden. Het begin van de wedstrijd zag er veelbelovend uit voor Baardwijk welke ook diverse kansen wisten te creëren. Deze kansen werden echter niet benut. Een gezegde in de voetbalwereld is dat, indien men veel kansen niet weet te benutten de tegenstander dit dan wel doet. Zo gebeurde het ook, EVVC kwam in de 33e minuut voor het eerst voor het Baardwijkdoel en wist deze enige kans ook om te zetten in een doelpunt. Helaas moest in de rust, de goed op dreef zijnde Rob van Ravenstein het veld geblesseerd verlaten. Hij werd vervangen door de snelle Jordan van Zuylen.

Deze werd in het begin van de 2e helft gelijk diep gestuurd maar oog in oog met de EVVC keeper wist hij slechts het zijnet te vinden. Baardwijk bleef de betere kansen krijgen maar wist dit niet om te zetten in een doelpunt. In de 62e minuut wist een speler dwars door de anders zo solide defensie van Baardwijk te soleren en trof prompt het doel. Vanaf dat moment leek Baardwijk een geloof in een goed resultaat helemaal kwijt te zijn. De moegestreden Joep Klerx werd nog vervangen door Roy Glaudemans, kort hierna wist EVVC opnieuw het doel te treffen en slechts een minuut later stond de 0-4 op het scorebord. Baardwijk komt nu wel heel dicht bij een nacompetitie plaats voor strijd voor behoud in de 2e klasse. 2e paasdag komt Rhode op bezoek bij Baardwijk welke slechts 3 punten meer hebben dan Baardwijk.

Wil Baardwijk aan de nacompetitie ontkomen zullen zij de 3 punten in huis moeten houden. Er moet dan wel geloof in eigen kunnen in de kopjes zitten.

Klik op de foto voor het fotoalbum.