Baardwijk pakt 3 belangrijke punten bij BVV

Mannen zondag, 1, 2e klasse F

5 maart 2017 14:30

Yren, E.D.E. van

Baardwijk moest afgelopen zondag afreizen naar BVV uit Den Bosch. Iedereen kon zich nog wel herinneren hoe de thuiswedstrijd voor Baardwijk verliep. Baardwijk verloor die met 0-4. Met deze wetenschap in het achterhoofd en dan ook nog met een behoorlijk gehavend elftal, door enkele schorsingen en vele blessures, waren de geel zwarten voorbereid op een zware zondagmiddag. In tegenstelling tot de wedstrijd in Empel tegen Emplina werd er vandaag weer om elke meter gevochten door Baardwijk en liet men weer eens zien dat het zich niet zomaar gewonnen geeft. BVV had duidelijk moeite met het compacte spel van Baardwijk en wist dan ook maar zelden een aanval af te ronden. De verdediging van Baardwijk stond weer als een huis. Beide teams kregen wel enkele kansjes maar wisten niet tot scoren te komen. Baardwijk was in de 1e helft nog het dichtst bij een doelpunt bij een scrimmage voor het doel, maar de bal werd tot twee maal toe van de achterlijn gehaald.

Na de thee ongeveer hetzelfde beeld waarbij Baardwijk zelfs wat brutaler werd en meerdere keren voor het doel van BVV verscheen. Als een duvel uit een doosje haalde Sjors Verkerk in de 78e minuut keihard uit en via de lat verdween de bal in het Bossche doel. 0-1 voor Baardwijk met nog 12 minuten te gaan. In de 84e minuut kreeg Baardwijk een vrije trap te nemen vanaf de zijlijn, de zichtbaar vermoeide Bart Rombouts nam plaats achter de bal om de bal in de doelmond te schoppen. De complete verdediging van BVV werd verrast door deze voorzet en met een stuiter net voor de Bossche keeper verdween de bal opnieuw het doel.

Jammer was dat kort hierna, de goed verdedigende, Max van der Aa het veld moest verlaten met een tweede gele kaart, maar de ontlading was na het laatste fluitsignaal niet minder. Baardwijk is alweer 3 punten dichter bij lijfsbehoud in de 2e klasse. Met nog 10 wedstrijden te gaan verwacht men bij Baardwijk nog 12 punten nodig te hebben om het volgend seizoen definitief weer in de 2e klasse uit te kunnen komen. Aanstaande zondag wacht de thuiswedstrijd om 14u30 tegen Best Vooruit.

De Foto's van de wedstrijd.