Baardwijk terechte winnaar in competitie start.

Baardwijk VR1

Be Ready VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

24 september 2017 10:00

Zondag stond de eerste wedstrijd van het seizoen op het programma,thuis tegen Be Ready uit de Hank. Na degradatie uit de tweede klasse,begonnen we met een verjongd team aan deze wedstrijd in de derde klasse.Met het ontbreken van enkele basisspeelsters was het even puzzelen. Met good-old Yvonneke als laatste vrouw,en de sterk spelende Lisa op de plaats van de geblesseerde Anouk begonnen we een half uur later dan gepland aan de wedstrijd. Reden hiervoor was dat de aangewezen KNVB scheidsrechter zonder reden verstek liet gaan. Clubs krijgen een boete,en deze mensen komen er gewoon mee weg. Goed bezig KNVB. Na even aftasten was het Baardwijk dat beter in de wedstrijd kwam,wat resulteerde in enkele kansen die echter niet werden benut. Be Ready bleef gevaarlijk in de counter,wat bijna de 0-1 betekende bij een schot dat via de lat naast ging. Toch kwam Baardwijk verdiend op voorsprong. Bij een scrimmage voor het doel kwam de bal voor de voeten van Nikki,die de bal via de keepster het doel inschoot. 10 minuten later was het Julia die goed doorging,alleen kon worden afgestopt door een overtreding in de zestien,de goed leidende scheidsrechter gaf echter voordeel,waardoor de sterk spelende Danisha de bal in het lege doel kon schieten.Ruststand 2-0  voor de thuisploeg. Baardwijk begon ongewijzigd aan de tweede helft,en bleef goed spelen. Na een hele grote kans voor de bezoekers,door Natasja goed onschadelijk gemaakt,was het Kelly die met een goed denken vrije schop de 3-0 op het bord schoot. Zomeraankoop Anouk Didden kwam hierna de moegestreden Yvonne vervangen,Audrey nam haar plaats over en Anouk ging voorin spelen. Een kwartier voor tijd kwam Inge Schalken nog in de ploeg voor Nikki,Be Ready scoorde nog wel tegen,waarna de goed leidende scheidsrechter floot voor het einde. Een verdiende en terechte overwinning voor de thuisploeg. Bij deze willen we ook Baardwijk Vr2 feliciteren met hun eerste overwinning op RKDVC.Klasse gedaan.