Baardwijk wint verdiend bij Roosendaal.

Roosendaal VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

1 oktober 2017 11:30

Na het gezellige feest op zaterdagavond was het zondag weer proberen om alles op orde te krijgen. Er waren wat spullen vergeten,sommige waren nog niet klaar met overgeven,en bij de thuisclub was men vergeten dat er op een voetbalveld lijnen moeten staan. Na wat overleg met de scheidsrechter kon er een kwartier later toch begonnen worden aan de wedstrijd. Helaas op onze niet favoriete ondergrond genaamd kunstgras. Na een voorzichtig begin was het Baardwijk dat beter in de wedstrijd kwam,echter de eerste kans was voor de thuisploeg. De verder goed uit de wedstrijd gespeelde linkerspits kon vrij doorlopen,de bal werd gelukkig voor Baardwijk naast geschoten. Na een kleine 20 minuten was het de goed spelende Julia die met een geweldige steekpass Kelly vrij voor de keepster zette,deze kans werd vakkundig binnengeschoten. Sanne schoot nog op de paal na een goede actie,de verdiende ruststand was 1-0 voor Baardwijk. De tweede helft begon met Caroline voor Anouk. Baardwijk bleef sterker,alleen werd er niet goed omgesprongen met de diverse kansen die Baardwijk kreeg. Zoals altijd viel het doelpunt aan de andere kant. De snelle spits van Roosendaal kon alleen op Kelsey afgaan,en schoot beheerst de gelijkmaker binnen. Het spel werd er niet beter op, Baardwijk speelde erg slordig,en Roosendaal kreeg wat kansjes,echter de goed keepende Kelsey hield Baardwijk in de wedstrijd met enkele nuttige reddingen. Een kwartier voor tijd werd de wederom sterk spelende Lisa vervangen door Inge. Baardwijk kreeg een vrije trap te nemen op ongeveer 20 meter van het doel. Kelly schoot de bal in de muur,echter er werd hands gemaakt en de goed leidende scheidsrechter gaf terecht een strafschop. Kelly nam overtuigend plaats achter de bal,haar schot was echter minder overtuigend. Gelukkig liet de keepster de bal los,en deze rolde alsnog het doel in. Baardwijk vergat hierna wederom de trekker over te halen,waardoor het toch nog spannend bleef. Roosendaal kon echter geen vuist meer maken,waardoor Baardwijk een verdiende overwinning behaalde. We hebben wel verdiend gewonnen,jammer dat we nog teveel kansen missen,hierdoor houden we de tegenstander te lang in de wedstrijd. Pluspunt is echter dat we deze wedstrijden voorlopig wel winnen,vorig seizoen verloren we hierdoor  regelmatig. Volgende week thuis tegen Madeweg Boys gaan we weer proberen om de stijgende lijn door te zetten.

Foto's van de wedstrijd