Baardwijk verliest ietwat geflatteerd,maar wel verdiend.

Hontenisse VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

15 oktober 2017 10:30

Zondag stond de verre uitwedstrijd naar Kloosterzande op het programma, tegen het plaatselijke Hontenisse Vr1. Sterk gehavend werd er om 8 uur vertrokken met slechts 11 speelsters, zonder Noa, Esma en Lisa, die om diverse redenen niet konden. We misten dus op Chayenna na de gehele achterhoede. Na een reis van 1½ uur kwamen we aan op de plaats van bestemming. Om half 11 werd er begonnen aan de wedstrijd met Yvonne als laatste vrouw, Inge als rechtsachter, en Sanne als linksachter. Hontenisse zette gelijk de toon, binnen 3 minuten was het al raak. Slecht verdedigen werd genadeloos afgestraft, en binnen 10 minuten was het al 2-0, aan dit doelpunt ging echter een overtreding vooraf, de verder goed leidende scheidsrechter ging in de fout en keurde dit doelpunt toch goed. Hierna kwam Baardwijk beter in de wedstrijd, wat leidde tot enkele goede kansen, deze werden helaas niet benut. Na een half uur was het wederom de thuisploeg die scoorde uit een counter, de zeer sterk spelende nr.18 van Hontenisse gaf een diepe bal die verkeerd werd beoordeeld waardoor de linkerspits een vrije doorgang kreeg. Natasja zat er nog wel aan, maar de bal verdween toch in het doel. Even later was het toch Baardwijk dat scoorde. Caroline schoot de bal na een scrimmage langs de keepster, en bracht Baardwijk weer terug in de wedstrijd. Na nog wat kleine kansjes aan beide zijden werd de rust bereikt met een 3-1-voorsprong voor de thuisploeg. De tweede helft werd al snel een formaliteit. De krachten bij Baardwijk vloeiden langzaam weg, het gebrek aan wissels werd snel zichtbaar. Met enkele verse krachten erbij had er misschien iets meer in gezeten, het mocht vandaag helaas niet baten. Hontenisse schoot 20 minuten voor tijd nog de eindstand van 4-1-op het bord, waarna de wedstrijd werd uitgespeeld. Iedereen heeft hard gewerkt, meer zat er eigenlijk de gehele wedstrijd niet in. Hontenisse heeft een sterke ploeg, met misschien wel de beste middenveldster van de derde klasse. Niks aan te doen, komende zondag zijn we vrij, en de week daarna spelen we thuis tegen Blauw Wit uit de Moer. Supporters en geblesseerde speelsters ook weer bedankt, ondanks de verre reis toch komen kijken, grote klasse.