Pover Baardwijk boekt geflatteerde overwinning.

Baardwijk VR1

Blauw Wit'81 VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

29 oktober 2017 10:00

Zondag stond de wedstrijd tegen Blauw Wit uit de Moer op het programma.

Om 10 uur werd er begonnen aan de wedstrijd, eerst was het de beurt aan onze pupil van de week Elise, die het goede voorbeeld gaf door de keepster het nakijken te geven. Na voorzichtig aftasten was het Blauw Wit dat iets beter in de wedstrijd kwam. Het veelvuldig hanteren van de lange bal op de snelle en behendige spits pakte steeds goed uit, wat resulteerde in enkele grote kansen voor de bezoekers. Na ongeveer 20 minuten werd een van de kansen goed ingeschoten, en via de binnenkant van de paal verdween de bal in het doel. Een op dat moment een verdiende voorsprong voor de gasten. Baardwijk voetbalde vooral tegen zichzelf, misschien waren dit nog de pijntjes van de bootcamp van donderdagavond. Toch kwam de thuisploeg op 1-1. De keepster van Blauw Wit wilde de bal wegschieten bij een scrimmage voor het doel, via de voet van Caroline verdween de bal in het doel. Een gelukkige gelijkmaker. Blauw Wit bleef echter de gevaarlijke ploeg voor de rust, goed keeperswerk van Natasja voorkwam echter de voorsprong.
Ruststand 1-1.

Met Audrey in plaats van Inge begon Baardwijk voortvarend aan de tweede helft, de bezoekers werden meer vastgezet op hun eigen helft, na 10 minuten was het Audrey die vanaf de achterlijn de bal goed teruglegde op Julia, die haar eerste competitiedoelpunt liet noteren en Baardwijk op voorsprong schoot. Even later werd dezelfde Julia vervangen door Nikki S. De thuisploeg kwam iets beter in de wedstrijd, al bleef het achterin goed opletten voor de snelle spitsen van de gasten. Bij een van de weinige kansen was het de goed keepende Natasja die geweldig redde op een ingeschoten bal van de gevaarlijkste spits. Twee minuten later was het aan de andere kant wel raak. Een geweldige aktie van Caroline, die twee speelsters uitkapte en beheerst binnenschoot, en de beslissende 3-1 op het bord schoot. Hierna viel Caroline uit, en werd vervangen door Patricia, Baardwijk kreeg meer controle over de wedstrijd, Patricia maakte de mooiste goal van de dag door een voorzet van Sanne in een keer achter de keepster te schieten. De winst was binnen, enigzins geflatteerd, maar niemand die hierover viel. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen SC.Gastel op het programma.