Baardwijk lijdt onnodige, maar verdiende nederlaag

SC Gastel VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

5 november 2017 12:00

Zondag stond de uitwedstrijd tegen SC Gastel op het programma, de nummer 3 op de ranglijst. SC Gastel staat erom bekend om het fysieke spel niet te schuwen, en regelmatig over het randje te gaan. Om 12 uur werd er begonnen aan deze wedstrijd. Na wat voorzichtig aftasten was het Baardwijk dat iets beter in het spel kwam. Er kwamen enkele kleine kansjes, en een grote die niet werden benut. De thuisploeg gooide er regelmatig een gemene overtreding tegenaan, de warrig fluitende clubscheidsrechter liet deze veelal onbestraft waardoor het een rommelige wedstrijd werd. Baardwijk vergat te voetballen, en de thuisploeg kwam hierdoor iets beter in de wedstrijd, kansen kwamen er verder niet meer. Ruststand 0-0.
De tweede helft met de wind tegen kwamen de bezoekers niet meer veel aan voetballen toe. Buiten enkele gevaarlijke corners werd Baardwijk niet meer gevaarlijk. De eerste waarschuwing van de thuisploeg, een geweldig schot tegen de onderkant van de lat, was uitstel van executie. Na 20 minuten kwam de thuisploeg op voorsprong. Knullig balverlies leidde tot een schietkans voor Gastel, deze werd onberispelijk binnen geschoten en de keepster was kansloos. SC Gastel bleef beter combineren. Een kwartier voor tijd werd een hoekschop niet goed weggewerkt door de achterhoede van Baardwijk, de bal werd vanaf links diagonaal prachtig in de verre hoek geschoten. De thuisploeg kregen hierna nog enkele goede kansen om de score uit te  breiden, goed keeperswerk van Natasja voorkwam dit. Anouk kwam nog in de ploeg voor Nikki en Patricia voor Inge, maar verder dan een levensgrote kans in blessuretijd voor Patricia leverde dit niet op. Na 95 minuten floot de scheisrechter voor het einde, een terechte overwinning voor de thuisploeg. Jammer maar helaas, met iets meer geluk had er misschien wel meer in gezeten. Volgende week zijn we vrij, daarna gaan we op bezoek in het verre Terneuzen. We zijn weer bijna compleet, het gaat de goede kant op.