Baardwijk wint met enig fortuin verre uitwedstrijd in Terneuzen.

Terneuzen VR1 (zon)

Baardwijk VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

19 november 2017 12:30

Zondag stond de verre uitwedstrijd tegen Terneuzen op het programma.Na een reis van bijna 2 uur kwamen we aan in Terneuzen.De stemming zat er al vroeg in,we waren deze keer met een gehuurde bus gegaan,wat achteraf wel erg gezellig bleek te zijn.Terneuzen stond op de zesde plek,Baardwijk op plaats 3,maar het verschil was tot vandaag slechts 1 punt.Om 12.30 uur werd er begonnen aan de wedstrijd op een zwaar en hobbelig veld.Baardwijk begon sterk aan de wedstrijd,met wat meer geluk en scherpte had het zomaar 2-0 kunnen zijn voor de bezoekers. Terneuzen kwam na een kwartiertje beter in de wedstrijd,Baardwijk vergat te voetballen en de rust te bewaren,en het was de thuisploeg die enkele grote kansen kreeg.Natasja was echter niet te passeren,met enkele geweldige reddingen hield ze haar doel schoon.Baardwijk kreeg nog een tegenvaller te verwerken,Sanne moest na een kwartier worden vervangen door Nikki,die overigens erg goed inviel.Toch kwam Terneuzen op voorsprong na 25 minuten.Een speelster kon vrij uithalen,en via de binnenkant van de paal verdween de bal onhoudbaar in het net.Er speelden zich nog enkele hachelijke momenten af voor het doel van de bezoekers,maar alles werd onschadelijk gemaakt door goed keeperswerk.Toch kwam Baardwijk uit het niets tot de gelijkmaker. Een goed genomen vrije schop van Kelly werd maar half verwerkt door de verdediging,uitblinkster Chayenna nam de bal in een keer op haar schoen,en de keepster was volstrekt kansloos.Gelet op het aantal kansen was dit een verdiende gelijkmaker,wat tevens de ruststand betekende.De tweede helft met de wind in de rug werd begonnen zonder wijzigingen.Het spel golfde op en neer,met Terneuzen als gevaarlijkste ploeg.Enkele goeie kansen werden echter door Natasja vakkundig onschadelijk gemaakt,en een keer bracht Esma redding op de lijn.Baardwijk werd weer iets sterker,een knappe steekpass van Kelly kwam bij Caroline terecht die zich prachtig vrij speelde en de keepster kansloos liet.Inge kwam hierna in de ploeg voor de moegestreden Audrey,en Anouk voor Julia. Baardwijk hield hierna eenvoudig stand,met Natasja en Chayenna als rots in de verdediging.Na 92 minuten floot de scheidsrechter voor het einde,Baardwijk kon weer 3 punten bijschrijven en een gat slaan met de achtervolgers.Een gelijkspel was terecht geweest,maar we kunnen er wel mee leven.Een echte teamprestatie geleverd,geen goed voetbal,maar wel met elkaar de overwinning behaald.De terugreis in de bus was hierdoor nog gezelliger,onder het genot van een Jilzz en een biertje.Volgende week de derby tegen Desk,we gaan er dan ook weer voor.Met dezelfde instelling moet het lukken om de punten in eigen huis te houden.Supporters bedankt,en Dames 2 gefeliciteerd met hun overwinning.