Teveel drank en weinig slaap nekt Baardwijk.

Baardwijk VR1

DESK VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

26 november 2017 10:00

Zondag stond de derby tegen de vrouwen van Desk op het programma. Desk had tot aan vandaag slechts 7 punten behaald, Baardwijk reeds 15. Vanaf het begin was er enige sprake van onderschatting bij de thuisploeg. Later dan afgesproken beginnen aan de warming-up, een topscoorster die een half uur te laat aan komt zetten, alles was aanwezig. Om 10 over 10 werd er begonnen aan de wedstrijd. Na voorzichtig aftasten waren het de bezoekers die beter in de wedstrijd kwamen. Makkelijk combinerend werden er door Desk enkele kansen uitgespeeld, bij een van deze mogelijkheden werd een lage voorzet geheel gemist door een speelster van Baardwijk, waardoor de aanvoerster van Desk de hoek voor het uitkiezen had, en snoeihard binnenschoot. Een op dat moment verdiende voorsprong. De bezoekers bleven naar hartenlust combineren, Baardwijk kwam er met vlagen niet aan te pas. Een soortgelijke situatie als bij het eerste doelpunt leidde tot wederom een grote kans voor Desk, Kelsey redde echter schitterend op dit schot. Baardwijk werd hierna wel iets gevaarlijker, een kans van Inge werd maar net tot hoekschop verwerkt door de achterhoede van Desk. De hoekschop werd echter zo slecht genomen, dat de sterk spelende aanvoerster van Desk de bal kon onderscheppen, en met een prachtige pass de snelle spits de diepte in kon sturen. Deze liet 2 verdedigsters en de keepster van Baardwijk kansloos, en tikte de 2-0 binnen. Dit was tevens de ruststand. Na de thee kwam Caroline voor Julia, en Baardwijk ging op zoek naar de aansluitingstreffer. Helaas waren het de bezoekers die als eerste het net vonden. Een van richting veranderd schot liet Kelsey kansloos. Kort hierna kwam Baardwijk terug in de wedstrijd. Een makkelijk gegeven strafschop werd door Kelly onberispelijk binnengeschoten, en Baardwijk ging op zoek naar meer. Kansen kwamen er nog volop, alleen stond het vizier niet op scherp bij sommige speelsters, of de keepster stond in de weg. Zelfs een bal op 1 meter van het doel werd op de lat geschoten. Desk kreeg ook nog verschillende kansen om de score hoger uit te laten vallen, alleen Kelsey werkte hier niet aan mee. Na het laatste fluitsignaal was het Desk dat verdiend met de punten terug ging naar Kaatsheuvel, Baardwijk letterlijk en figuurlijk achterlatend met een kater. Gelukkig dat het feest van zaterdag heel gezellig was geweest, anders was het helemaal een verloren weekend geweest. Volgende week spelen we wederom thuis, tegen Merlijn, hopelijk is iedereen dan wel weer bij de les. Supporters wederom bedankt en tot volgende week.