Baardwijk VR1 toont veerkracht en wint verdiend.

Baardwijk VR1

TSVV Merlijn VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

3 december 2017 10:00

Zondag stond de thuiswedstrijd tegen de studentenvereniging TSVV Merlijn uit Tilburg op het programma. Het verschil op de ranglijst was tot voor zondag 4 punten in het voordeel van de thuisploeg, een overwinning zou een gat van 7 punten betekenen. Om 10 uur werd er begonnen aan de wedstrijd in een herfstachtig tafereel. Na het goede voorbeeld van de pupillen tweeling van de week werd er afgetrapt. Merlijn nam gelijk het initiatief, en zette de achterhoede van Baardwijk  onder druk zonder dat dit kansen opleverde. Na een kleine 10 minuten kwam Baardwijk beter in de wedstrijd. Er werd met vlagen heel goed gespeeld, en er werd keihard gewerkt. Na 25 minuten was het Caroline die de thuisploeg op een voorsprong schoot. Haar schot werd in eerste instantie nog gered door de keepster van Merlijn, deze liet de bal echter los zodat Caroline de bal binnen kon tikken. Baardwijk bleef hierna goed combineren, en na 35 minuten was het Danisha met een mooie steekbal, die Kelly vrij voor de keepster zette. Kelly aarzelde niet en liet de 2-0 aantekenen, op dat moment dik verdiend. Dit was tevens de ruststand. De tweede helft werd begonnen met twee ongewijzigde ploegen. Merlijn begon weer sterk en ging op zoek naar de aansluitingstreffer, echter de achterhoede onder leiding van Yvonne gaf geen krimp. Baardwijk vergat zelf om de wedstrijd definitief op slot te gooien, enkele 100% kansen werden verprutst, waardoor de gasten konden blijven hopen op een goed resultaat. Na 20 minuten kregen ze een goede kans, deze werd binnengeschoten en plots werd het weer een wedstrijd. Nikki kwam Anouk vervangen, maar Baardwijk kwam nog maar moeilijk onder de druk van de gasten uit, al leverde dit geen grote kansen op. Baardwijk bleef gokken op de counter, echter 5 minuten voor tijd sloeg het noodlot toe. Een hoekschop van Merlijn werd door Yvonne zodanig getoucheerd, dat de bal over de kansloze Natasja in het doel verdween. De thuisploeg wisselde gelijk, Patricia kwam binnen de lijnen om toch voor de verdiende 3 punten te gaan. De thuisploeg kreeg toch nog loon naar werken. Een hoekshop 2 minuten voor tijd kwam via een gelukje voor de voeten van Kelly, die de bal met een halve omhaal via de onderkant van de lat binnenschoot. Dit werd uitbundig gevierd, hierna speelde Baardwijk de wedstrijd rustig uit. Na 92 minuten vond de goed leidende scheidsrechter het genoeg, en blies voor het einde van deze enerverende wedstrijd. Over het algemeen, gelet op de vele kansen en het hard voor elkaar willen werken een verdiende overwinning. Supporters weer bedankt, ondanks het slechte weer toch weer aanwezig. Baardwijk VR2 gefeliciteerd met de monsteroverwinning, volgende week spelen we uit in en tegen Sprundel.