Baardwijk verzuimd om koploper een pak slaag te geven.

Baardwijk VR1

Hontenisse VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

29 april 2018 10:00

Zondag stond de inhaalwedstrijd tegen de trotse koploper Hontenisse op het programma.
Met in het achterhoofd de uitwedstrijd die met 4-1 ging verloren, en de wetenschap dat de bezoekers beschikken over misschien wel de beste middenveldster van deze competitie, begon de thuisploeg met een kleine tactische aanpassing om 10 uur aan de wedstrijd. Sanne had de opdracht om de spelverdeelster van de bezoekers te schaduwen, op een paar kleine foutjes na speelde zij erg goed.
Baardwijk schoot uit de startblokken, de koploper werd in de eerste 15 minuten totaal overlopen. Dit resulteerde in een 1-0 voorsprong binnen 5 minuten door Kelly die haar voorzet over de keepster in het doel zag belanden. Baardwijk kreeg binnen 10 minuten nog 4-5 hele grotekansen, met iets meer scherpte en wat geluk (een bal van Inge kwam helaas tegen de paal) had de wedstrijd in het eerste kwartier al beslist geweest. Een voorsprong van 3-4 nul was op dat moment geheel verdiend geweest, alleen bleef het bij het ene doelpunt. Na 20 minuten werden de bezoekers iets sterker en Baardwijk kwam even onder druk te staan. Meer dan een schot op de paal leverde dit echter niet op, en de thuisploeg ging met een verdiende voorsprong de rust in. De tweede helft begon met een ongewijzigde ploeg, en de thuisploeg bleef de bovenliggende partij, al kwamen er in het begin maar weinig kansen. Hontenisse kwam er wat meer uit, maar de achterhoede van Baardwijk had de spitsen goed in de tang. Toch kwamen de bezoekers 1-1. Een klein misverstand werd door de bezoekers genadeloos afgestraft, de eerste doelpoging was gelijk raak. Misschien het geluk van een koploper, maar het schijnt erbij te horen. Baardwijk herpakte zich echter weer heel knap, en nam Hontenisse weer in de tang. Een kopbal van Inge werd knap gestopt door de uitstekende keepster van de bezoekers, en een vrije schop van Kelly belandde helaas op de lat. Patricia kwam nog in het veld voor Nikki, het mocht echter niet baten. In de stand veranderde helaas niets meer, Hontenisse was blij met een punt, Baardwijk bleef enigszins met een kater achter. Een overwinning met 4-5 doelpunten verschil was zeker mogelijk en verdiend geweest, jammer genoeg houden we maar een punt over aan misschien wel de beste wedstrijd van dit seizoen. Het publiek ging wel tevreden naar huis, het was een geweldige wedstrijd van de thuisploeg en volgende week pakken we de draad weer op, uit bij Madese Boys.

Man of the match:Baardwijk VR1 als team.