Baardwijk stelt na rust orde op zaken tegen hekkensluiter.

Baardwijk VR1

Roosendaal VR1 (zon)

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

8 april 2018 10:00

Zondag stond de thuiswedstrijd tegen rode lantaarndrager Roosendaal op het programma. Baardwijk, met slechts 1 schamel puntje uit de laatste 3 wedstrijden, was gebrand op een overwinning. Om iets na 10 uur werd er onder een fijn zonnetje begonnen aan de wedstrijd. Roosendaal, vechtend tegen degradatie, beperkte zich tot verdedigen en het heel snel aanspelen van de sterke spits, Baardwijk probeerde het spel te maken. De gasten gooide veel fysieke kracht in het spel waarop de thuisploeg geen antwoord had tijdens de eerste helft. Baardwijk speelde vooral tegen zichzelf, kreeg een paar halve kansjes maar het was Roosendaal dat op voorsprong kwam. Balverlies werd genadeloos afgestraft door de snelle spits die een lange bal knap binnenschoot.

Ruststand 0-1 in het voordeel van de bezoekers.

De tweede helft werd begonnen met een wissel bij de thuisploeg, Caroline kwam in het veld voor Nikki. Baardwijk zette de gasten vanaf het begin onder druk, ging beter spelen en kwam verdiend op gelijke hoogte. Een handsbal in het strafschopgebied van Roosendaal betekende een terechte strafschop, deze werd door Patricia via de paal feilloos binnengeschoten. Baardwijk ging vol op de aanval spelen, wat resulteerde in een handvol kansen. Roosendaal kwam er bijna niet meer aan te pas, het wachten was op meer doelpunten voor de thuisploeg. Inge had nog pech met een schot op de paal, maar de  beloning voor het goede spel kon niet uitblijven. Ongeveer 20 minuten voor tijd was het een hoekschop van Inge die geweldig werd binnengekopt door wederom ons goudhaantje Patricia. Hierna was het tijd voor een applauswissel.Patricia werd vervangen door Angelie, die even later de assist gaf voor de bevrijdende 3-1 voorsprong door Caroline die treuzelen in de achterhoede van Roosendaal afstrafte. Baardwijk speelde hierna de wedstrijd rustig uit, eindelijk werd er weer een keertje 3 punten behaald. Dinsdag gaan we op bezoek bij Sprundel om wederom de winst proberen te behalen. Dames 2 ook gefeliciteerd met de klinkende 5-0 overwinning, het was een geslaagde zondag en de drankjes achteraf smaakten goed in het zonnetje.