Baardwijk doet goede zaken in derde periode.

Moerse Boys VR1

Baardwijk VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

13 mei 2018 10:00

Zondag stond de uitwedstrijd tegen Moerse Boys Vr1 op het programma,de nummer drie van de ranglijst. Baardwijk verblijft op de vierde plaats,dus de belangen waren voor beide partijen hoog. Om iets na 10 uur werd er begonnen aan de wedstrijd. De thuisploeg nam gelijk het initiatief,en Baardwijk kwam meteen onder druk te staan,kansen leverde dit echter niet op. Na een klein kwartier waren het de bezoekers die beter in de wedstrijd kwamen. Vooral de samenwerking tussen Danischa en Anouk over de rechtse kant leverde steeds meer problemen op voor de thuisploeg. Na een grote kans voor Patricia die jammer genoeg werd gemist,was het Inge die na ongeveer 25 minuten de bal binnenschoot en Baardwijk op voorsprong schoot,op dat moment verdiend. Baardwijk bleef hierna de aanval zoeken,vooral uitblinkster Anouk was een ware plaag voor de thuisploeg. Vlak voor rust was het wederom Patricia die een levensgrote kans miste,de rust werd ingegaan met een verdiende voorsprong voor de bezoekers. De tweede helft werd begonnen met dezelfde 11 speelsters aan Baardwijk zijde,maar weer was het de thuisploeg die de druk opvoerde en enkele kleine kansjes kreeg. De achterhoede was echter in goede doen,en onder aanvoering van Kelsey werden alle pogingen van Moerse Boys verijdeld. Baardwijk kwam weer onder de druk uit,en na een goede actie van Nikki kwam de bal terecht bij Patricia die van dichtbij raak schoot. Inge werd vervangen door Julia,en Armani kwam voor Patricia,en de bezoekers gingen op zoek naar nog meer doelpunten. De thuisploeg had nog wel pech met 3 schoten die allemaal op de paal belandden,het geluk was deze wedstrijd wel aan Baardwijkse zijde.Vlak voor tijd was het wederom onze turbo Anouk die iedereen eruit liep op rechts,en een scherpe voorzet gaf op Nikki. De verdedigster van de thuisploeg werkte de bal onder druk in haar eigen doel,wat tevens de eindstand betekende. Misschien iets geflatteerd,maar dat mag de pret niet drukken. Na 92 minuten floot de erg goed fluitende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd,de punten gingen mee terug naar Waalwijk. Volgende week gaan we op bezoek in Tilburg bij Merlijn om te proberen weer de punten mee terug te nemen. Gerrit en Claudia weer bedankt voor de support,tot volgende week.