BAARDWIJK 2 ZET GOEDE LIJN VOORT EN PAKT WEDEROM DRIE BELANGRIJKE PUNTEN

Mannen, 2, 2e klasse B

19 november 2017 12:00

Uitslag: Baardwijk 2 - Uno Animo 2: 3-1

Zondag 19 november 2017 - Vandaag stond er een cruciaal programma op schema. Niet enkel was deze wedstrijd tegen Uno Animo van belang om te winnen. Ook stonden er een aantal andere wedstrijden van concurrenten op het programma die doorslaggevend konden zijn voor een betere aansluiting richting de middenmoot. Ofwel, het zou vandaag een zogenaamde zes punten wedstrijd worden. Bij winst zouden er goede zaken gedaan kunnen worden.

Ook deze week was de opstelling niet vanzelfsprekend ondanks de gewonnen wedstrijd van vorige week. Een aantal spelers waren terug van een blessure, een aantal stonden om dezelfde rede aan de kant en sommigen hadden eerder deze week andere verplichtingen waardoor het aantal spelers dat twee keer getraind had op twee handen kon worden geteld. Desalniettemin wist de staf een sterke opstelling uit de hoge hoed te toveren om deze wedstrijd alsnog sterk aan te vangen.

Baardwijk ging sterk van start en nam na het eerste fluitsignaal gelijk het heft in eigen hand. Uno Animo kwam er de eerste helft vrijwel niet aan te pas. De duels werden goed aangegaan maar er werd daarnaast ook erg sterk op de bal gejaagd wanneer Uno Animo in balbezit kwam. Dit begon al vanuit de voorste linie waar Martijn met name de eerste helft heel wat nuttige extra meters voor heeft moeten maken. Ook deze week bleek al snel dat de ruimte bij Jordan op de rechterflank lag. De goede directe combinaties van achteruit leken rechtstreeks vanuit het boekje te komen. Martijn kwam zo een aantal keer goed in de bal en lanceerde op deze manier Jordan de diepte in die vervolgens de bal voor de achterlijn weer voor het doel kon trekken. Na een aantal keer dit gedaan te hebben was het dan ook Sjors Verkerk die ditmaal scherp zijn voet goed tegen de bal zette en zo voor de 1-0 tekende. Het doelpunt was een bezegeling op het goede voetbal van de eerste 30 minuten. Nog niet veel later gaf Roy vanuit links een vlijmscherpe voorzet richting de tweede paal waar Martijn zich bevond. De Baardwijk spits schrok echter van deze enorme kans en vergat hierdoor om met z’n hele lichaam richting de bal te duiken. Met 1-0 gingen beide ploegen de kleedkamers in.

De rust liep af en beide teams stonden weer op het veld om de tweede helft aan te vangen. Ook nu weer was het Baardwijk dat de lead nam en bleef voetballen. Het o zo cruciale eerste kwartier van de tweede helft leek men goed door te komen, totdat er door een aantal snelle counters van beide kanten ineens teveel ruimte op het middenveld ontstond en Baardwijk achterin ineens een mannetje te kort kwam. Jorn moest hierop anticiperen en een nuttige overtreding was hierdoor helaas de enige optie waarvoor een gele kaart moest worden geïncasseerd. Maar Baardwijk liet zich niet van de wijs brengen en de organisatie werd weer goed neergezet. Men zette de goede lijn voort en liet na een aantal strategische positiewisselingen de aanval over links lopen waar Roel zich richting de achterlijn begaf. Waar menig toeschouwer dacht dat hij voor eigen succes zou gaan behield hij toch het overzicht om zo Roy in zijn ooghoeken te zien naderen. Op het laatste moment werd il Capitano vanuit links bediend waardoor hij de bal strak tegen het net drukte en de stand op 2-0 bracht.

Uno Animo zag met deze stand hun kansen flink slinken. Het was nu zaak voor Baardwijk om door te pakken en de score omhoog te brengen en gebruik te maken van deze mentale klap. And so they did. Het was Martijn zelf die er persoonlijk voor zorgde om zijn harde werk van de hele wedstrijd te bezegelen met een fraai doelpunt die zeker in het lijstje “Top 5 Mooiste Doelpunten” zal eindigen. Mr. Spits himself wist namelijk met een prachtig schot van buiten het zestienmetergebied de linker kruising te vinden en tilde hiermee de stand naar 3-0. Baardwijk wist hierdoor zeker dat de drie punten een feit waren. Hierdoor ging de druk er gelijk iets van af. Uno Animo wist hierdoor in het laatste kwartier hun eer te redden door toch nog een tegendoelpunt te scoren. Maar het mocht allemaal niet meer baten voor ze. De negentig minuten waren voorbij en de goede scheidsrechter floot na 2 minuten blessuretijd daarom ook gelijk af. Een sportieve wedstrijd en een welverdiende overwinning. Complimenten voor het hele team die deze hele wedstrijd positief en als eenheid gevoetbald hebben. Doordat de uitslagen van de concurrentie ook goed uitpakte maakt Baardwijk een mooie sprong in de standenlijst en deelt men nu een gedeelde zesde plek.

Volgende week staat Roosendaal uit op het programma. Wederom een wedstrijd waarbij er drie punten in het vizier liggen. Het tijdstip van de wedstrijd zal even wennen zijn, want deze zal al om 9.30 uur aanvangen. Dit betekent dat er al om 8.00 uur verzameld zal worden, een tijdstip waar normaliter de alcohol nog rijkelijk uit ieders poriën aan het verdampen is.

De Redactie