Baardwijk F2 wint ook tweede bekerduel.

RWB F5

F-pupillen, F2, Groep 9 05

5 september 2015 9:00

Zoals de laatste jaren gebruikelijk is, starten we het seizoen met twee bekerwedstrijden. Ze kunnen gezien worden als oefenwedstrijden, maar je kunt ze ook wat serieuzer benaderen om zodoende “te overwinteren” in de beker. Dit jaar is de eerste doelstelling om ook ná de winterstop actief te zijn in de beker. Vorige week hebben we daar de basis al voor gelegd door een monsteroverwinning te behalen tegen NEO’25. Vandaag moesten we aantreden tegen de F5 van RWB. Net als de tegenstander van vorige week is ook dit team pas begonnen met voetballen. Dat was ook te zien op het veld, want er zat nog niet veel lijn in het spel van onze tegenstander uit Besoijen. Dan verwacht je van de F2 dat ze met een jaar ervaring de tegenstander volledig van de mat tikken. Dat viel wat tegen in de eerste helft. We gingen namelijk mee in het kanjervoetbal van RWB. Dus allemaal op een kluitje, afwachtend en zelfs een beetje angstig. We hadden wel de overhand, maar het was verre van overtuigend wat de F3 liet zien. Het duurde een minuut of 10 voordat we de eerste goede aanval zagen. Stefano stuurde Stefan weg over links en met een mooie voorzet bereikte hij Ted, die het leer resoluut tegen het net werkte. Mooie aanval, mooie goal en het werd tijd ook. Het ijs leek gebroken, want niet veel later benutte Kay de door Jayson  geboden kans en maakte er 0-2 van. Doordat we maar bleven aanmodderen kreeg RWB zowaar een kans en die werd ook meteen benut. Dit tot groot enthousiasme van de supporters. Het was namelijk hun eerste goal in een officiële wedstrijd. Direct daarna vergrootte Stefano de marge weer naar twee door een pass van Stefan op waarde te schatten en de 1-3 aan te tekenen. RWB kwam nog een paar keer gevaarlijk voor de goal, maar Kaj liet zich niet meer verrassen en maakte een paar belangrijke reddingen. Het rustsignaal klonk bij een 1-3 voorsprong. In de rust hebben we duidelijk gemaakt dat we toch meer verwachten van de F2 tegen deze tegenstander: bij balbezit meer uit elkaar bewegen, samen spelen en oog hebben voor elkaar. En bij balverlies mee terug verdedigen en altijd de bal zo snel mogelijk terug veroveren. Daar gaan we komende week aan werken op de training. De tweede helft begon weer niet overtuigend. Maar uiteindelijk zagen ze het licht. Het laatste kwartier werd er in ieder geval zonder angst gevoetbald en werd er redelijk samen gespeeld. Wat opviel was dat er bij de vrije schietkansen die we kregen niet een hoek werd uitgezocht. Zodoende was het voor de keeper erg makkelijk om de ballen tegen te houden. Die kwamen namelijk recht op hem af. Desalniettemin liepen we in de tweede helft over RWB heen. Het vertrouwen was terug en we gaven onze tegenstander geen centimeter ruimte meer. Ook Dilano liet zich gelden op het middenveld en achterin waar hij een prima tweede helft speelde. Talha had vandaag niet zijn dag. Dat kan een keer gebeuren. Volgende week gaat het vast weer beter. In de laatste 15 minuten wisten we nog 6 keer te scoren. De doelpunten werden gemaakt door Ted, Stefano (2x), Stefan en Kay (2x), mede mogelijk gemaakt door assists van Jayson en Stefan. De eindstand was 9-1 en door dit resultaat staan we tweede in de poule. De meiden van WSC hebben een beter doelsaldo dan wij, dus we zullen de laatste wedstrijd tegen WSC moeten winnen om ons eerste doel te halen: overwinteren in de beker.