Baardwijk JO10-1 verliest tweede bekerwedstrijd

DESK JO10-1

Groep 1 15

9 september 2017 10:00

Afgelopen zaterdag was het een weerzien van een oude bekende. Onze tegenstander, DESK, was vorig jaar namelijk gelijk geëindigd in de competitie. In de laatste wedstrijd van het seizoen wisten we te winnen van dit team waardoor we gezamenlijk het kampioensfeest mochten vieren.

Ook in deze wedstrijd waren de teams aan elkaar gewaagd. Tenminste in de eerste helft. De tweede was een ander verhaal.

We begonnen de wedstrijd in onze standaard 2-3-1 formatie. De bedoeling was dat we net als vorige week de zijkanten zouden gebruiken om met scherpe voorzetten de kansen te creëren. In tegenstelling tot vorige week, ging dat vandaag wat lastiger. Dat was mede de verdienste van onze tegenstander, maar het lag ook aan ons zelf. Onze vleugelspelers haalden vandaag niet het niveau van vorige week en er was niet bij iedereen de wil om te winnen, zo leek het.

In de eerste helft werd er nog vrij redelijk gespeeld en kregen beide ploegen voldoende kansen om te scoren. Al vrij vroeg kwam de bal na een goede aanval voor de voeten van de spits van DESK. Met enig fortuin belande de bal uiteindelijk in het net. Daarna golfde het spel op en neer, waarbij soms best aardig gecombineerd werd. We kregen kansen om te scoren. Tot drie keer toe kwamen we alleen voor de keeper. Twee keer was de keeper net op tijd om de bal weg te trappen, één keer was hij te laat, maar ging de bal via de paal naast het doel. Verder raakten we in de eerste helft nog één keer de paal. Ook DESK kreeg een handje vol kansen, maar ook zij wisten er geen meer te verzilveren. Aan het einde van de eerste helft raakten we Ted kwijt, nadat hij terecht werd weggestuurd na een zware overtreding.

In de tweede helft hadden we dus geen wissels meer. En dan zijn 25 minuten lang. Door deze situatie moesten we noodgedwongen improviseren met de opstelling. Jayson werd achterin als verdediger opgesteld en deed dat fantastisch. Samen met Dilano vormde hij een solide duo dat in de tweede helft geen doelpunt meer tegen heeft gekregen. Zo kreeg deze wedstrijd toch nog een positieve draai. De tweede helft bestond voor ons voornamelijk uit tegenhouden. We konden geen vuist meer maken en kregen ook geen echte kansen meer. Omdat DESK de kansen onbenut liet, bleef het bij 1-0. Door deze uitslag en de uitslag van de andere wedstrijd heeft elke ploeg nu 3 punten uit twee wedstrijden. De laatste wedstrijd gaat dus de doorslag geven. Het geeft wel aan dat alle ploegen in deze poule goed aan elkaar gewaagd zijn. Het was geen goede wedstrijd van onze kant. We kunnen veel beter. Maar dan moeten we met een andere instelling het veld op komen dan vandaag. Volgende week is er een nieuwe kans tegen Emplina.