Baardwijk JO10-1 begint voortvarend aan nieuwe seizoen.

RWB JO10-1

Groep 1 15

2 september 2017 9:00

Na een veel te lange zomerstop van 3 maanden konden we eindelijk weer de wei in. Afgelopen week hadden we voor de eerste keer getraind en dat ging eigenlijk best goed. Dat moest ook wel want de eerste tegenstander was er een van formaat, namelijk RWB JO10-1. We zitten in een zware bekerpoule want naast de RWB spelen we ook tegen DESK en Emplina. Allemaal ingedeeld in de eerste klasse, net als wij. Het zal dus een zwaar seizoen worden, waarin we waarschijnlijk veel zullen leren.

De eerste wedstrijd van het seizoen dus. En gelijk een derby tegen RWB. Direct vol aan de bak dus. We begonnen de wedstrijd met de bekende namen. Kaj op doel, Ted en Dilano in de verdediging, Stefan, Stefano en Talha op het middenveld en Kay en later Jayson in de spits. Vanaf de aftrap namen wij het initiatief. De bal werd goed rondgespeeld, maar soms werd er ook wat te snel en te onrustig gevoetbald. Ook RWB liet het balletje lekker rondgaan, maar werd wel steeds vaker teruggedrukt in de defensie. We probeerden ook vanaf achteruit op te bouwen en dat ging in de meeste gevallen goed. De eerste goal viel ook uit een mooi opgezette aanval van achteruit. Stefan kreeg de bal op rechts en maakte een mooie actie voorbij zijn verdediger. Vervolgens gaf hij de bal voor het doel waar Kay stond te wachten. Hij kreeg de bal en frommelde en rommelde net zo lang totdat er voor de verdediging van RWB geen andere mogelijkheid meer was dan de bal in het eigen doel te deponeren. De 0 was van het scorebord. Onze tegenstander was niet uit het veld geslagen en stroopte de mouwen op. Fysiek waren zij sterker en met wat krachtvoetbal en slap ingrijpen van onze kant was het ineens weer 1-1. Toen brak er een fase aan waarin we RWB volledig van de mat tikten. 2-1 werd het door Stefano die de bal gekaatst kreeg van Kay en vervolgens snoeihard uithaalde. Daarna volgde er een prachtige actie van Stefan, die drie verdedigers te kijk zette en vervolgens Kay op maat bediende. Kay twijfelde niet en tekende de 3-1 aan. Daarna was het de beurt aan Stefan die diep werd gestuurd door Talha. De verdedigers werden op snelheid geklopt en zo werd het 4-1. Vervolgens was het weer Stefan die de 5-1 binnenprikte, waarna Talha het halve dozijn compleet maakte door na een pass van Stefan de bal onhoudbaar via de binnenkant van de paal in het doel te rossen. Na deze dwaze 10 minuten vroeg onze tegenstander zich af wat er was gebeurd. Toch maakten ze de 6-2 nog voor de rust, omdat we weer te slap verdedigde.

Tijdens de rust hebben we er op gewezen dat het verdedigen echt te slap was op de beslissende momenten. We moeten dan meedogenlozer zijn zoals dat zo mooi heet. Verder was er niks aan te merken op de eerste helft. Aanvallend was het een feest om naar te kijken. De tweede helft startte zoals de eerste was geëindigd: met een goal tegen. Het verschil van 4 werd snel hersteld door Stefan die na een mooie pass van Dilano de bal bekeken in de hoek plaatste en zijn derde van de wedstrijd mocht aantekenen. Daarna was het weer de beurt aan RWB: 7-4. Het spel golfde op neer en aan beide kanten waren kansjes te noteren. Totdat Stefano het op zijn heupen kreeg en de bal mooi laag in de hoek schoot buiten het bereik van de keeper. Het slotakkoord was voor RWB, zodat de wedstrijd eindigde in een 8-5 overwinning voor Baardwijk. Je zag dat we aan het eind van de eerste en de tweede helft wat moeite hadden om het hoge tempo vol te houden. Eén wissel is eigenlijk niet voldoende. Wellicht dat we nog wat versterking kunnen verwachten. Dat zou fantastisch zijn.

De eerste overwinning is binnen! Een goed begin waar we mee verder kunnen. Komende week gaan we op de training weer hard aan het werk natuurlijk. De volgende wedstrijd is tegen DESK JO10-1. Die kennen we nog, want we zijn vorig jaar samen met hun kampioen geworden. Hoewel wij wel een beter doelsaldo hadden…