Baardwijk JO10-1 weer met beide benen op de grond.

Jong Brabant JO10-1

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 4

23 september 2017 9:00

Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd van het seizoen op het programma. Onze eerste tegenstander was er gelijk één van formaat, namelijk Jong Brabant JO10-1. We wisten dat we op ons best zouden moeten zijn om een kans te maken.

Toen we aan de warming-up begonnen bekroop mij een echter gevoel van gemakzucht bij de spelers. Alsof we dit klusje wel even zouden klaren. Op zich is een beetje zelfvertrouwen van de spelers niet verkeerd. Zolang het maar niet overslaat naar onderschatting van de tegenstander. Met zo’n wedstrijdmentaliteit ga je het niet redden. Vandaag hebben ze dat ervaren. Laat het een goede les zijn.

Zo slap als de warming-up was, zo slap was ook het begin van de wedstrijd. Van onze kant dan. De tegenstander begon wel sterk. Wij gaven zeeën van ruimte weg waardoor Jong Brabant naar hartenlust kon combineren over het hele veld. Er ging nogal wat mis bij ons. Zo werd de bal regelmatig door het midden en voor de goal langs verdedigd. Daar kwamen zeker 3 goals uit voort. Zoals gezegd gaven we onze tegenstander veel te veel ruimte en zaten we niet kort genoeg op de bal. Ook de handelingssnelheid is bij veel spelers nog veel te laag. Je hebt in de eerste klasse nou eenmaal niet zo veel tijd om te bedenken wat je gaat doen. Vorige week lukte het allemaal wel en speelden we een dijk van een wedstrijd. We waren geen schim van de ploeg van vorige week. Hoe kan dat nou, vraag je je dan af. Het antwoord is eigenlijk vrij simpel: de tegenstander was een maatje te groot voor ons. Maar dat hebben we wel deels aan ons zelf te danken. We gaven Jong Brabant namelijk alle gelegenheid om te voetballen. Er was een periode net na de rust waarin wij wel kort op de bal zaten en de tegenstander naar achter drukten. Toen maakten we ook een doelpunt. Als we dat de hele wedstrijd hadden kunnen opbrengen, dan was het waarschijnlijk niet zo’n grote uitslag geworden. Als het voetballend niet lukt, kun je altijd nog hard werken en de longen uit je lijf lopen. We hebben tegenwoordig drie wissels, dus als er iemand doorheen zit kunnen we dat gemakkelijk opvangen.

Helaas zat er dat niet in vandaag en moesten we een zeldzaam grote nederlaag slikken. Ik denk wel dat we vandaag één van de betere ploegen hebben getroffen. Wellicht een kandidaat voor de titel. Volgende week is er een nieuwe ronde en zijn er dus nieuwe kansen als sv Capelle op bezoek komt. We staan in ieder geval weer met beide benen op de grond.