Baardwijk JO10-1 vergeet zichzelf te belonen.

TSV Gudok JO10-1

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 4

18 november 2017 9:00

Na de eerste winst in de competitie van vorige week, waren er hooggespannen verwachtingen voor de wedstrijd van deze week. Gudok was namelijk een tegenstander die te pakken was voor ons, zo leek het.

Aan het begin van de wedstrijd leek dat inderdaad het geval te zijn, want Baardwijk swingde. We speelden onze tegenstander volledig van de mat en kregen legio kansen op de openingstreffer. Zo schoot Kay van dichtbij op de lat en stond het vizier van Berat niet op scherp bij een aantal schoten die net naast gingen. Bovendien had de keeper van Gudok een paar prachtige reddingen in petto op schoen van Stefan en Berat. Ook kregen we een paar gevaarlijke hoekschoppen die mooi voor de goal werden gebracht. Helaas konden we daar geen gebruik van maken. Kortom: de bal wilde er maar niet in. Ons offensief hield ongeveer een 10 minuten aan. Toen kreeg onze opponent meer grip op het spel. Het spel golfde op en neer en ook Gudok kreeg kansen. Maar vooralsnog gaf Kaj geen krimp. Met een paar schitterende kat-achtige reddingen hield hij ons op de been. Helaas kwam de tegenstander toch tot scoren. Een hoekschop werd door ons niet goed genoeg weggewerkt en kwam voor de voeten van een speler van Gudok terecht. Hij haalde verwoestend uit en liet Kaj kansloos. Tegen de verhouding in kwamen we op achterstand. Dat gebeurt helaas wel vaker dit seizoen. Gelukkig gingen de kopjes niet omlaag en bleven we goed voetballen. Tot aan de rust werd er echter niet meer gescoord en gingen we aan de thee met een 0-1 achterstand.

In de rust hebben we aangegeven dat we vooral door moesten gaan, want wij waren de betere ploeg. Wel moest de passing beter, want er werd te vaak balverlies geleden omdat een pass niet zuiver was. Reden daarvan was dat er niet met de binnenkant van de voet werd gepasst, maar met de punt of met de buitenkant. Werk aan de winkel op de training voor komende week dus!

Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. De wedstrijd was redelijk in balans en over en weer waren er kansen te noteren. We speelden te weinig van achteruit en hanteerden te vaak de lange bal. Die waren we ook meestal gelijk weer kwijt. Er was echter één uitzondering, toen Kay de bal goed aannam en de hem prima bij Stefan bezorgde. Stefan speelde zijn man uit en schoot de bal onberispelijk in de lange hoek: 1-1. Eindelijk, de gelijkmaker. Nu erop en erover dachten we met zijn allen. Helaas gebeurde het tegenovergestelde. We liepen met zijn allen naar voren en vergaten onze verdedigende taken. Zo werden we er op een klassieke wijze uitgecounterd door de snelle spitsen van Gudok. Zij speelden de overtal situatie goed uit en kwamen op 1-2. We konden dus weer opnieuw beginnen. Helaas maakten wij vaak de verkeerde keuze. Daar waar we moesten overspelen, werd er gekozen voor een actie. En andersom werd de bal afgespeeld als er tijd en ruimte was om te schieten. We waren zo gefixeerd op het maken van de gelijkmaker dat Gudok nog een paar keer vrij kon opstomen naar onze goal. Dilano stond er een paar keer helemaal alleen voor. Samen met Kay wist hij nog een paar keer redding te brengen, maar uiteindelijk moest ook hij capituleren en werd het 1-3. Erg onnodig en erg jammer. In de slotminuut werd het na een assist van Stefano nog 2-3 door Kay die de bal prima inschoot. Zat het er toch nog in misschien? Helaas kregen we daar de tijd niet meer voor toen de scheidsrechter direct na de aftrap floot voor het einde. Weer een onterechte en een onnodige nederlaag. We waren voetballend beter, maar er zijn nog wel een aantal verbeterpunten. We hebben te veel kansen nodig om te scoren. Het rendement moet omhoog zeggen ze dan. Ook lopen we nog te veel met de bal in plaats van de bal het werk te laten doen. En helaas maken we nog te vaak de verkeerde keuzes. Maar dat leren we gaandeweg wel. Nogmaals jammer dat we de goals zo gemakkelijk weggaven in de tweede helft. Een overwinning was zeker verdiend geweest. Aankomende zaterdag zijn we vrij, dus kunnen we komende week extra hard trainen op de genoemde verbeterpunten.