Baardwijk E1 maat te groot voor RWB E2: 6–0!

RWB E2

E-pupillen zaterdag, E1, 3e klasse 3.23

3 oktober 2015 10:00

De grote vraag vandaag was natuurlijk: gaat onze E1 vandaag de derby van vorige week (Baardwijk 1- RWB 1) tegen de E2 van RWB herhalen? Dit seizoen is ons team vernieuwd: de oude kern van de E2 van vorig jaar - Bas, Mert, Quinn en Nik - is versterkt met de komst van Merlijn, Jip, Melle en keeper Axel uit de vorige F1/E3. Tel daarbij op de komst van nieuweling Pepijn en er staat weer een hecht 9-tal. De sfeer in het team is goed en de jongens voelen elkaar steeds beter aan. Met een aangename temperatuur en zonnetje erbij had de E1 er helemaal zin in. Er werd met een 2-3-1-systeem gespeeld: in de verdediging Melle op rechts en Nik op links, op het middenveld Bas rechts, Jip links en Mert mid mid en in de spits Pepijn (Merlijn en Quinn reserve). En wat bleek, ons begin was hetzelfde als die van de welbekende derby van vorige week. De eerste de beste aanval werd beloond met een mooi doelpunt, een kopbal van Nik, 1-0! Na deze vroege voorsprong werd de jacht op een volgende treffer vol overtuiging geopend. Baardwijk domineerde vanaf het begin en heeft dit tot het einde toe gedaan. De 2-0 viel al vrij snel. Nadat een mooi schot van Mert helaas op de paal belandde, werd de daarop volgende aanval wel beloond met een doelpunt van Pepijn, 2-0!  Vervolgens kwam RBW iets meer in zijn spel, maar met 2 schoten op de lat was het geluk niet aan hun zijde. En terwijl het zomaar 2-2 gelijk had kunnen staan, scoren wij alweer de 3-0. Quinn, die vandaag zoveel goede assists liet zien, gaf de bal perfect op maat zodat Nik alweer met het hoofd kon scoren. En zo gingen we met een mooie 3-0 voorsprong de rust in. Na de rust bleef Baardwijk goed overspelen en kon de score verder worden uitgebouwd. Uit een corner van Quinn scoorde Bas met een mooie kopbal de 4-0! Door beide teams werden in de wedstrijd veel kansen gecreëerd, maar zowel RWB als Baardwijk wisten ze in deze fase niet te benutten. Gelukkig hielden Axel, Melle en Jip achterin de knip op de deur, waardoor de aanvallen van RWB op niets uitliepen. Mert en Quinn zorgden op het middenveld voor de balveroveringen, waardoor Pepijn, Merlijn, Bas en Nik in de aanval gevaarlijk konden worden. Met meer balbezit en beter spel waren wij duidelijk het betere team. De gezamenlijke inzet werd uiteindelijk beloond toen Bas, uit een voorzet van Nik, zijn 2e doelpunt van de wedstrijd kon scoren, 5-0! Deze onderhoudende wedstrijd werd ten slotte afgesloten met een 6e doelpunt, een fraai schot van Quinn! De welbekende derby hebben wij dus zeker herhaald. In de competitie staan we nu op de 2e plaats, hopelijk kunnen wij onze winnende lijn in de volgende wedstrijd tegen SV Capelle E1 doorzetten!