Baardwijk F2 speelt goed maar krijgt te weinig.

Vlijmense Boys F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.39

26 september 2015 9:00

Nyo Sulsters

Na de nederlaag van vorige week waren onze mannen gebrand op een goed resultaat tegen een bij voorbaat lastige tegenstander. We wisten dat dit een stevig potje ging worden, dus werd er de nodige fysieke weerstand gevraagd van onze jongens. En dat ging in de meeste gevallen vrij goed. Aan het begin van de wedstrijd waren er een paar nog wat terughoudend, maar over het algemeen kunnen we tevreden zijn. We begonnen dan ook gelijk fel aan de wedstrijd. We speelden vandaag met Kaj in de goal, Stefano en Dilano achterin, Stefan, Ted en Talha op het middenveld en Jason en Kay voorin. Tenminste dat was het uitgangspunt. Er werd weer veel en goed overgespeeld, hoewel de passing toch echt nog beter kan. Soms waren de passjes te slap, soms waren ze niet op maat. Maar vaak ging het ook goed. We drongen de tegenstander steeds verder terug op de eigen helft en waren met afstand de best voetballende ploeg. Het was wachten op het eerste doelpunt en dat kwam er ook. Stefan kreeg de bal op het middenveld, speelde een mannetje uit en gaf een pass op de vrijstaande Jayson. Deze nam de bal aan en zette een sprint in richting het vijandelijke doel. Vervolgens schoot hij op goal, maar zag zijn schot gekeerd worden door de doelman van Vlijmen. Gelukkig was Talha meegelopen en hij reageerde attent op de terugspringende bal. Als een streep verdween de bal in het doel: 1-0. Mooie aanval, goed opgelet in de rebound. Baardwijk bleef goed voetballen en Vlijmen kwam niet onder de druk vandaan. Vorige week kregen we vier goals tegen omdat we door het midden uitverdedigden. Onze tegenstander maakte bij de 2-0 dezelfde fout. De bal werd door de verdediging van Vlijmen vóór de goal langs uitverdedigd. Maar daar stond Jayson, die er alleen maar tegenaan hoefde te lopen. En dat deed hij dan ook. Vlijmen kroop wat meer uit zijn schulp en dat leidde tot een paar kansen. Deze kansen waren echter niet besteed aan de spitsen van Vlijmen. En dat was voor het grootste deel de verdienste van Kaj, die weer een topwedstrijd keepte. Tot aan de rust vielen er geen doelpunten meer en met een mooie 2-0 voorsprong gingen we rusten. In de rust werd benadrukt dat meeverdedigen erg belangrijk is. En het helpt ook als iedereen enigszins in positie blijft spelen, zodat de veldbezetting in orde blijft. Daar moeten we nog hard aan werken. De tweede helft waren we weer de bovenliggende partij. Vlijmen gooide de beuk erin, maar Baardwijk bleef goed op de been. Toen de Vlijmense storm ging liggen sloegen we gelijk toe. Wéér was het Jayson die het beslissende tikje gaf en daarmee de 3-0 op het scorebord zette. Het leek erop of de winst binnen was. Baardwijk voetbalde veel beter en kreeg kans op kans om de score verder uit te bouwen. Zo werd er een aantal keer gekozen voor eindeloos pingelen, terwijl er drie spelers ongedekt vrij voor de goal stonden. Door die drang naar voren vielen er gaten in onze verdediging. Bij balverlies voor de goal van Vlijmen werd de bal ineens naar voren getrapt waar de volledig vrijstaande spits een vrije doortocht kreeg. Ondanks de in topvorm verkerende Kaj maakte hij het toch netjes af. Met nog vijf minuten op de klok begon onze tegenstander er zowaar weer in te geloven, onder aanvoering van de fanatieke aanhang. Ondanks de instructies vanaf de zijkant liepen we toch weer met zijn allen naar voren. Met als gevolg dat we een tweede counter om de oren kregen. Zo werd het 3-2. Toen een handsbal van Vlijmen over het hoofd gezien werd, kon onze tegenstander nog één keer uitbreken. En tot ontzetting van alles en iedereen rolde de bal er nog in ook. Niet veel later werd er afgefloten. Vlijmen vierde het puntje als een overwinning en voor Baardwijk voelde het puntje als een verlies. Jammer van zo’n goede wedstrijd. De drang naar voren was sterker dan de behoefte om de boel achterin op slot te gooien. Kenmerkend voor F-pupillen, moeilijk te verkroppen voor de begeleiding. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Beesd op het programma en dan gaan we er weer volle bak tegenaan.