Baardwijk JO10-1 verliest onterecht in Udenhout.

SVSSS JO10-1

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 4

2 december 2017 10:00

Het einde van de competitie nadert en de winterstop komt dichterbij. Dat kon je afgelopen zaterdag wel merken, want het was ijzig koud. We moesten aantreden tegen SV SSS in Udenhout. Op papier een tegenstander die te kloppen is. Ze hadden 2 puntjes meer dan wij en bij winst zouden we over ze heen wippen in de stand. We deden een korte warming up waarbij we probeerden om warm te worden, maar dat viel niet mee met die kou. En de mist hielp ook al niet mee. Handschoenen waren dus ook erg aan te bevelen.

De wedstrijd begon met twee teams die goed aan elkaar gewaagd waren. Vooraf hadden we afgesproken dat we de bal het werk zouden laten doen, omdat de bal nou eenmaal sneller is dan dat je kunt lopen. Dat ging op het begin best goed, maar gedurende de eerste helft begon dat te verslechteren. We gingen te veel lopen met de bal en leden daarom veel onnodig balverlies. Zoals gezegd, beide teams waren aan elkaar gewaagd en er waren aan beide kanten wat kansen. Zo schoot Berat via de keeper op de lat en moest Kaj een paar keer handelend optreden bij kansen van de tegenstander. SV SSS kwam op voorsprong uit een corner. Net zoals wij geoefend hebben met onze corners, had SV SSS dat waarschijnlijk ook gedaan. Met drie man kwamen ze inlopen en kregen alle ruimte om de bal erin te werken. Wij stonden in eerste instantie wel bij onze man, maar toen ze begonnen te lopen vergaten wij mee te lopen. Bij de volgende corner was het weer prijs. Deze keer kreeg Dilano de bal ongelukkig tegen zich aan en via hem en de binnenkant van de paal verdween de bal in het net. De 3-0 viel, hoe verrassend, uit een corner. Ook bij deze goal vergaten we de lange spits te dekken en hij kon de bal ongehinderd inkoppen. Heel jammer dat we de goals zo gemakkelijk weg gaven. Met een 3-0 achterstand gingen we rusten. De stand suggereert dat het krachtsverschil erg groot was, maar niets is minder waar. Voetballend waren we zeker niet de mindere, maar de ballen vallen dit seizoen gewoon niet goed voor ons.

In de rust spraken we af dat we niet meer zoveel met de bal zouden lopen en dat we nu wel de bal het werk zouden laten doen. Met hernieuwde energie begonnen we aan de tweede helft.

In de tweede helft was er wel sprake van een krachtsverschil. Baardwijk was veruit de betere ploeg gaf de tegenstander geen enkele ruimte. Dat kwam mede omdat we nu vol op de aanval speelden. Ted was het slot op de deur, met Stefano er net voor. Kay en Berat stonden samen in de spits, met Stefan en Imano op de flanken. Dilano kwam het middenveld versterken en deed dat prima voor de eerste keer. Jayson en Talha waren enigszins bevangen door de kou en bleken niet in staat om verder te gaan. Al snel na het fluitsignaalwas het Baardwijk dat de eerste goal maakte. Stefano schoot/passte op goal of op Berat, dat was niet helemaal duidelijk. Berat maakte een overstapje waarbij hij de bal licht toucheerde. Tenminste dat was zijn verhaal. Waar of niet, dat maakt nu even niet uit, want de bal ging erin. Dat gaf het nodige vertrouwen. Vrij snel daarna was het Kay die op aangeven van Stefano de aansluitingstreffer binnen schoot. Onze tegenstander kwam nog slechts sporadisch voor de goal. Helaas hadden ze onze hulp nodig om nog een keer tot scoren te komen, na een misverstand tussen Kaj en Ted. De mouwen werden weer figuurlijk opgestroopt en het was Kay die de 4-3 binnen frommelde. Nu was de tegenstander rijp voor de sloop. Erop en erover was de algemene gedachte langs de lijn. Helaas werd de tweede kans van SV SSS wederom omgezet in een goal en liepen we weer achter de feiten aan. Kaj greep net niet overtuigend genoeg in en via de kluts kwam de bal in ons doel terecht. Even was er een dip in ons spel. Het zit ook allemaal niet mee dit seizoen. Het dubbeltje valt in de meeste gevallen voor ons net naar de verkeerde kant. Ook vandaag weer. Toch herpakten we ons weer en trokken we weer ten strijde. Dat resulteerde in 2 goals van Stefano, na twee goede assists van Kay die een dijk van een wedstrijd speelde. De 6-5 viel in de laatste minuut. Toch liet de uitstekend leidende scheidsrechter nog even doorspelen. Helaas was bij ons de pijp leeg en moesten we een onverdiende nederlaag slikken. De tweede helft hebben we gewoon met 5-3 gewonnen. Niks op af te dingen. Helaas gaven we de goals te gemakkelijk weg en hadden we weinig geluk. Dat gebeurt ons dit seizoen wel vaker en dat is frustrerend, omdat je bijna elke wedstrijd de beste ploeg bent en de meeste kansen krijgt. Toch trekken we elke keer aan het kortste eind. Volgende week spelen we alweer onze laatste wedstrijd van de najaarscompetitie. En we bewaren de mooiste tot het laatst, want RWB komt op bezoek. Het zou mooi zijn als we af kunnen sluiten met een klinkende overwinning. We gaan er ieder geval vol voor!