Baardwijk JO10-1 hard onderuit in Tilburg.

Sarto JO10-1

Onder 10, JO10-1, 1e klasse 4

7 oktober 2017 12:00

Eigenlijk zouden we vrij zijn afgelopen zaterdag, maar omdat Uno Animo uit de competitie gehaald is en omdat Sarto erbij gekomen is, moesten we toch aan de bak. Wij hadden de twijfelachtige eer om als eerste tegen Sarto te spelen. Sarto, dat normaal gesproken met hun hoogste teams in de hoogste klasse speelt, was aanvankelijk ingedeeld in de tweede klasse. Omdat de bekerwedstrijden wel heel gemakkelijk gewonnen werden (20-0 en hoger) zijn ze toch maar een niveau hoger gaan spelen.

Al snel was duidelijk dat deze ploeg van vrij hoog niveau was. Maar Baardwijk speelde zeker niet slecht in de eerste 10 minuten. Sarto was sterker, maar wij konden goed mee. We hadden ook een beetje geanticipeerd op een sterke tegenstander, dus hadden we de verdediging versterkt met een extra speler. Achterin speelden we met Stefano, Ted en Imano. Stefan stond mid-mid en Kay en Jayson waren de aanvallers. Het stond vrij solide en we gaven niet veel kansen weg. Omdat we vrij verdedigend georganiseerd stonden, was de aanvoer naar voren vrij mager. We konden geen druk zetten op het doel van de tegenstander. Daarom besloten we wat aanvallender te gaan spelen. We probeerden weer van achteruit op te bouwen. Dat ging prima ondanks dat Sarto ons probeerde vast te zetten door hun spitsen ver vooruit te sturen. Dat werd opgelost door de bal over onze laatste linie heen te gooien, zodat Stefano steeds in het midden vrij kwam en een nieuwe aanval kon opzetten. Zoals gezegd, het ging een minuut of 10 erg goed. Toen kregen we een frommelgoal tegen. Kaj hield een bal tegen wilde hem wegtrappen, maar schoot tegen een tegenstander aan en vervolgens rolde de bal het doel in. Snel daarna werd het 2-0 door een misverstand tussen Ted en Imano. Toen ging het ineens snel. Sarto kreeg vleugels en Baardwijk zakte als een kaartenhuis in elkaar. Het geloof was weg, de inzet en de beleving was weg en Sarto liep uit naar een 7-0 voorsprong. Erg jammer en erg onnodig.

In de tweede helft lukte het ons niet om het tij te keren. Bij een aantal spelers lukte vandaag ook niet veel. Anderen hebben niet de inzet en beleving die ik graag zou willen zien. En dan waren er nog een paar die er positief bovenuit staken vandaag. Zo speelde Dilano, Jayson en Berat een uitstekende tweede helft. Wellicht voetballend niet heel goed, maar ze toonden wel inzet en de wil om te winnen. Het feit dat we als een kaartenhuis in elkaar stortten was natuurlijk ook de verdienste van Sarto. Zij speelden een geweldige wedstrijd en dwongen de overwinning ook zelf af. Naar mijn mening kunnen ze echter beter een niveautje hoger gaan spelen, in de hoofdklasse. Ook daar zullen zij hoge ogen gooien. Ik hoop dat we er wat van geleerd hebben. Als er geen 7 gemotiveerde spelers in het veld staan, zullen we geen wedstrijden winnen in deze competitie. We kunnen het wel, want in de beker hebben we het erg goed gedaan. En dat waren ook ploegen uit de eerste klasse. Wellicht dat we de volgende wedstrijd ons vertrouwen en het “heilige vuur” weer terug kunnen vinden