Baardwijk wint de uitwedstrijd bij Advendo !

Advendo 1 (zon)

Baardwijk 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

18 oktober 2015 14:30

Düzdüsen, K.

Zondagmiddag 18 oktober 2015 stond de wedstrijd sv Advendo tegen Baardwijk op sportpark Kadijkje in Breda op het programma. De aftrap werd verricht, eerst door de Pupil van de Week van sv Advendo, door Raymond Leijtens en Tom Sleenhoff. Voorafgaande aan de wedstrijd had sv Advendo nog geen punt gehaald in de 3e klasse B en een doelsaldo van 10 doelpunten gemaakt en 22 doelpunten geïncasseerd. Trainer Patrick Berkelmans had zijn team gewaarschuwd voor onderschatting, sv Advendo mag dan nog géén punten gehaald hebben, er zal een fysiek sterke tegenstander op het veld staan. Vanaf het beginsignaal domineerde Baardwijk het spel, het creëerde de nodige kansen en vooral vanaf de linkse kant was Baardwijk veelvuldig gevaarlijk dicht bij het doel van sv Advendo. Ook kwamen de spitsen van Baardwijk oog in oog met de uitstekende, sportieve keeper van sv Advendo. Helaas voor Baardwijk kwam men (nog) niet tot scoren. Na 10 minuten was er toch de verdiende voorsprong voor Baardwijk. Guus Beerens scoorde na goed voorbereidend werk van Bart Rombouts. Tot aan de rust waren er kansjes voor beide teams, maar kwam men niet meer tot scoren, ruststand 0-1. Tijdens de rust zal of trainer Patrick Berkelmans een donderspeech hebben gehouden of wisten de spelers van Baardwijk wat men de tweede helft moest laten zien. Baardwijk kwam goed uit de startblokken en wist bijna na 30 seconden opnieuw te scoren. Helaas … Toch had Baardwijk het betere van het spel en was het wachten op het tweede doelpunt. Het tweede doelpunt werd door Rob van Ravenstein gemaakt, een schot “uit de draai” die zelfs niet, door de snelle draai, door de fotograaf vastgelegd kon worden. De winst ….? De kansen die Baardwijk daarna kreeg om de wedstrijd definitief op slot te gooien werden niet benut en sv Advendo probeerde met een slotoffensief nog een of meerdere doelpunten te forceren. Met nog 5 minuten spelen, een 0-2 voorsprong was Raymond Leijtens zo sportief de bal over de zijlijn te spelen om een blessurebehandeling voor sv Advendo mogelijk te maken. Na de blessurebehandeling wilde een aantal spelers van sv Advendo de bal niet terug geven aan Baardwijk, een speler schopte de bal het zestien metergebied in waar de goedleidende scheidsrechter een strafschop toewees aan de thuisclub. De penalty werd onhoudbaar voor een uitstekend keepende Patrick Coenen ingeschoten. Stand 1-2. De laatste 4 minuten leken wel 14 minuten te duren, maar na de bijtrekking van de blessuretijd mocht Baardwijk 3 punten mee naar Waalwijk nemen. Een verdiende overwinning! Volgende week zondag staat de inhaalwedstrijd thuis tegen Waspik op het programma.

MEER FOTO`S IN HET FOTOALBUM >>>>>