Gehavend Baardwijk kan leven met gelijkspel.

Baardwijk VR1

Moerse Boys VR1

Vrouwen, VR1, 3e klasse D

4 februari 2018 10:00

Zondag stond de inhaalwedstrijd tegen Moeder Boys Vr1 op het programma, een wedstrijd die nog van belang was voor de eerste periode. Bij winst zou Baardwijk de tweede plaats overnemen in deze periode, wat van belang kan zijn aan het einde van de competitie in verband met de nacompetitie. Om iets na 10 uur werd er begonnen aan deze eerste wedstrijd na de winterstop. Baardwijk kwam goed uit de startblokken, na 3 minuten was het spits Julia die treuzelen in de achterhoede van de gasten afstrafte, en de snelle voorsprong binnenschoot via de onderkant van de lat. Baardwijk bleef de wedstrijd onder controle houden, de bezoekers hadden wel meer balbezit, maar kregen weinig  kansen. De gevaarlijke spitsen van Moerse Boys kwamen nauwelijks aan voetballen toe door goed verdedigen van een goed georganiseerde verdediging van Baardwijk. Na ongeveer een kwartier kreeg Baardwijk de eerste grote tegenvaller te verwerken. Chayenna, een van de steunpilaren van de thuisploeg, moest het veld verlaten met een bovenbeenblessure. Ze werd vervangen door Anouk, wat enkele omzettingen tot gevolg had. Er veranderde niet veel aan het spelbeeld, Baardwijk bleef makkelijk overeind en kreeg nog enkele kansen om verder uit te lopen. Een kopbal van Julia werd maar net onschadelijk gemaakt door de goede keepster van de bezoekers, ook een goed schot van Kelly werd door haar goed gepakt.

Ruststand 1-0.

De tweede helft werd begonnen met wederom een gedwongen wissel aan de kant van de thuisploeg. Noa kon niet verder in verband met (ook) een bovenbeenblessure, en werd vervangen door Nikki. Toch was het Baardwijk dat de betere ploeg bleef in het eerste kwartier na rust. Kansen van Caroline en Julia werden echter simpel gemist, bij iets meer scherpte was de wedstrijd allang beslist geweest in het voordeel van Baardwijk. Na een kwartier kantelde de wedstrijd in een keer in het voordeel van de bezoekers. Baardwijk raakte de grip kwijt, en Moerse Boys kwam sterker in de wedstrijd. Na 25 minuten was het de snelle nr.9 van de bezoekers, tot op dat moment onzichtbaar, die een misverstand tussen Anouk en Kelsey afstrafte en de gelijkmaker binnen kon schieten. Baardwijk was van slag, en ineens kregen de gasten kans op kans om de wedstrijd te beslissen. Gelukkig voor Baardwijk was het uitblinkster Kelsey die geweldig stond te keepen, en met enkele goede reddingen en een keer met behulp van de lat, de gasten van verder scoren afhield. Na 10 minuten billenknijpen was het de goed leidende scheidsrechter die floot voor het einde van deze overigens leuke wedstrijd. Een gelijkspel was gezien de kansen aan beide kanten misschien wel terecht, iedereen kon hier wel mee leven. Ondanks alle personele problemen toch karakter getoond, hopelijk is iedereen weer snel fit. Volgende week zijn we vrij in verband met carnaval, daarna gaan we op bezoek bij Sprundel om de stijgende lijn door te trekken. Allemaal heel hard gewerkt, we moeten het toch doen met de middelen die we hebben en als niemand verzaakt komt het allemaal goed. Dames 2 gefeliciteerd met jullie overwinning, publiek bedankt, en allemaal een fijne carnaval.