Baardwijk JO10-1 weet weer wat winnen is.

Almkerk JO10-1

28 april 2018 10:30

Met Koningsdag nog in de benen togen we naar Almkerk om daar om half elf aan te treden tegen de JO10-1. Voor ons weer een onbekende tegenstander zoals wel vaker dit seizoen. Zo kom je nog eens ergens. Vanwege de vakantie hadden we niet de beschikking over Kay en Imano. Met 8 spelers moesten we de klus zien te klaren. De voorgaande twee wedstrijden leverden slechts één schamel puntje op. We waren erop gebrand om vandaag wel de drie punten mee naar huis te nemen.

Wij mochten aftrappen en we zochten meteen de aanval. Vooraf hadden we de jongens op het hart gedrukt dat het belangrijk is om een snelle goal te maken. Dat zou het allemaal veel gemakkelijker maken. Dat hadden ze blijkbaar goed in de oren geknoopt want al na een paar minuten vond Stefan Berat en met een enorme poeier vond Berat op zijn beurt het net: 0-1. Dit was het begin waarop we hadden gehoopt. Na die snelle goal drukten we door en na een hele mooie aanval over de linker kant gaf Stefan de assist op Stefano die de 0-2 binnen schoot. Niet veel later was het weer raak. Stefan en Stefano vonden elkaar blindelings vandaag. Weer een assist van Stefan en een goal van Stefano: 0-3. We speelden de bal gemakkelijk rond en Almkerk had moeite om ons tempo bij te houden. De 0-4 kon daardoor niet uitblijven. De rollen waren nu omgedraaid: Stefan scoorde na een assist van Stefano. We zaten op rozen en het was duidelijk dat we nog een paar goals meer zouden kunnen maken als we zo zouden blijven spelen. Dat is ook nodig, want we staan een paar doelpunten achter op de koploper en dat kan aan het einde van de rit nog wel eens doorslaggevend zijn. Vóór de rust lukte het nog één keer om het net te doen bollen. Wederom was het Stefano die het doelpunt voor zijn rekening nam en daarmee zijn hattrick voltooide.

De scheidsrechter floot voor de rust en we gingen met een zeer comfortabele voorsprong naar de ranja. Er was eigenlijk niks aan te merken op de eerste helft. Het liep als een trein, we liepen niet teveel met de bal en we hadden oog voor elkaar. En het belangrijkste: we maakten de kansen af. Daardoor was alle hoop bij de tegenstander al vervlogen en wisten we al dat we de punten mee naar Waalwijk zouden nemen. We drongen er wel op aan om niet te verslappen en er niet te gemakkelijk over te gaan denken.

De tweede helft begonnen we desalniettemin erg slap. Onze tegenstander daarentegen kwam goed en scherp uit de kleedkamer. Daardoor kwamen we even onder druk te staan en kreeg Almkerk een paar goede kansen. Kaj steekt echter al een tijdje in een bloedvorm en wist een tegendoelpunt te voorkomen met enkele knappe reddingen. Na een minuut of 7 pakten we de draad weer op en begon het weer te lopen. We bouwden gedurende de hele wedstrijd mooi op van achteruit. De aanvallen werden vakkundig opgezet door Dilano en Ted. De middenvelders werden ingespeeld en met mooie passes kwamen we weer dicht bij het doel van de tegenstander. Uit een van die aanvallen was het Jayson die via de rechterkant opstoomde en de bal voorgaf aan de vrijstaande Stefano, die zijn vierde van de wedstrijd liet noteren: 0-6. Omdat er wat vermoeidheid in de ploeg sloop waren we gedwongen om wat omzettingen te doen in de opstelling. Daardoor kwamen Ted en Dilano op het middenveld terecht en moesten Jayson en Stefano achterin de deur op slot houden. Ook Talha kwam op een voor hem vreemde plaats te spelen, namelijk aan de rechterkant van het veld in plaats van op zijn favoriete linkerkant. Ondanks al die omzettingen bleven we goed spelen met een corner tot gevolg. De corner werd scherp voorgegeven door Stefan die met zijn vierde assist van de dag Ted in staat stelde om de 0-7 op het scorebord zetten. Er zat nog meer in, maar helaas viel in de laatste seconde toch de eretreffer voor Almkerk. Kaj kon in eerste instantie nog redden, maar de rebound was hem te machtig en zo eindigde de wedstrijd in een 1-7 overwinning voor onze jongens. Dit was een hele goede wedstrijd van onze kant. We lieten de bal het werk doen, we maakten veel mooie doelpunten en we hebben er weer hard voor gewerkt. Omdat de koploper vandaag verloor zijn we weer volledig terug in de race om de titel. De komende drie wedstrijden spelen we thuis, onder andere tegen de twee ploegen die nog boven ons staan. Het kan een spannend slot van de competitie worden. Volgende week wacht eerst Woudrichem, dat nu op een vijfde plaats staat. Zeker geen gemakkelijke tegenstander dus.