Baardwijk JO10-1 verliest drie belangrijke punten tegen Heukelum.

Heukelum JO10-1

21 april 2018 9:00

We moesten al vroeg uit de veren om onze krachten te meten met de plaatselijke voetbalvereniging in Heukelum aan de Linge. Mooie omgeving. Wat dat betreft is het wel eens leuk om tegen ploegen te spelen waar je 50 km. voor moet rijden…

Om 9.00 u. floot de scheidsrechter van dienst voor het begin van de wedstrijd. We begonnen gelijk goed, met een paar goede aanvallen en met een paar dotten van kansen. Helaas gingen ze er niet in. We voetbalden goed en de eerste 10 minuten had Heukelum niks in te brengen. We kregen kansen voor Talha en Berat, maar hun schoten waren te onrustig en onzuiver. Langzaam maar zeker sloop er slordigheid in de ploeg en kon Heukelum wat uit hun schulp komen. Onze passing was ondermaats. Ook liepen we te veel met de bal, maar ondanks dat waren wij de betere ploeg. De eerste de beste aanval van onze tegenstander leverde meteen een enorme kans op. En waar wij het na lieten om te scoren, deed Heukelum dat wel: 1-0. Verdedigend stonden we niet sterk. Ted en Dilano hadden niet hun dag. Als er verdedigend ingegrepen moest worden, deden ze dat maar half of helemaal niet. Op het middenveld liepen we te lang met de bal. Er lag enorm veel ruimte bij onze buitenspelers, maar die werden niet gevonden. Voorin konden we geen potten breken omdat er simpelweg te weinig rust en te weinig beweging was. Heukelum had het momentum en verdubbelde de score na een goede aanval. Dat was de tweede kans en ook gelijk het tweede doelpunt. Daar kunnen wij nog wat van leren. Met een 2-0 achterstand zochten we de kleedkamer op. Nadat we in de rust wat dingen hadden doorgesproken, begonnen we met frisse moed aan de tweede helft. Onze tegenstander was niet van plan om de voorsprong nog af te geven. Ten koste van alles werd de voorsprong verdedigd en daarbij werden smerige overtredingen niet geschuwd. Helaas trad de scheidsrechter (en de begeleiding) niet op en moesten we regelmatig pittige tikken incasseren. Jammer genoeg gingen we mee in het fysieke spelletje van Heukelum. Dat ging ten koste van het verzorgde voetbal. Wel speelden we beter voetbal dan de tegenstander, maar we waren niet in staat om het net te vinden. Totdat Stefano het op zijn heupen kreeg en de bal van een afstand in het doel werkte: 2-1. We kregen ook nog een vrije trap. Deze werd genomen door Stefan, maar de keeper bracht redding. Net als bij een vrij trap van Stefano trouwens. Zijn vlammend schot werd van de lijn af gegleden door de keeper van Heukelum. Onze tegenstander hanteerde voornamelijk de lange bal naar voren. Met voetbal had het weinig te maken; het deed me meer aan rugby denken. We bleven hard werken en we bleven het proberen, maar we slaagden er niet meer in om het net nog een keer te vinden. Het positieve aan deze wedstrijd was dat we veel beter waren dan de tegenstander en dat we er hard voor geknokt hebben. Helaas zat het er vandaag niet in. Wel gaan we komende week veel trainen op afwerken en passen, want dat was vandaag onvoldoende.