38. Rob Koolen

In de rubriek Kennismaken met … in Weekblad Waalwijk, op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Rob Koolen.

Naam:                 Rob Koolen
Leeftijd:              42 jaar.
Club(s):               v.v. Desk, v.v. Baardwijk
Lid sinds:            2000
Functies:             Hersteltrainer/Verzorger bij de selectie.

Wie is Rob Koolen?
Ben 42 jaar, getrouwd met Kirsten en vader van 2 zoons, Troy van 18 jaar en Tristan van 15 jaar en een dochter Kess van 6 jaar. Ook bonusvader van Loïs en Xavi.

Wat doe je in het dagelijks leven?
Ik ben ZZP’er in de dak- en gevelbekleding en maak houten overkappingen.

Ben je zelf actief geweest als voetballer?
Jazeker, vanaf mijn 6e jaar tot heden.
Begonnen in de jeugd bij v.v. Desk in Kaatsheuvel tot mijn 15e. Daarna een paar jaar gefeest, waarna ik via Patrick Eijskoot bij het zaterdagteam aansloot waar Wally toen al leider was.
Daar heb ik 1 jaar gevoetbald, en in dat jaar aangesloten bij het 2e en het jaar daarna op mijn 20e in het 1e elftal gedebuteerd onder Tonny Coenen die toen hoofdtrainer was. Uiteindelijk 13 jaar in het 1e gevoetbald en door meerder zware knieblessures lager gaan voetballen bij wederom het zaterdagteam. Waar ik nu nog regelmatig een helftje mee doe.

Welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Ik ben een spits, dus aanvallend. Mijn sterkste punten zijn mijn werklust, inzet, bal vasthouden en natuurlijk doelpuntjes meepikken. Mijn zwakste punt is wel dat ik slecht tegen mijn verlies kan/kon. En mijn temperament.

Hoe ben je in aanraking gekomen met v.v. Baardwijk?
Via Patrick Eijskoot die toen in het zaterdagteam voetbalde en vroeg of ik bij v.v. Baardwijk wilde komen voetballen.

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
90 en 100 jarig bestaan.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?

Opstelling / formatie: 1-4-3-3
Keeper:  Tom van Beek
Verdediging: Fred de Brouwer, Paul Sleenhoff, Davy Heuverling, Ron Heuverling.
Middenveld:  Dylan den Exter, Delano Boezer, Tom Sleenhoff, Joep Klerx
Aanvallers: Jurgen Hendrikx, Rob Koolen, Bart Rombouts

Op dat je niet iedereen op zal kunnen stellen mag je nog reserves opnoemen:
Reserves :  Jeroen Floris, Toine van der Lee, Rick van de Pas, Boy Sleenhoff, Janik Coenen.

Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:

Trainer: Marc van Delft
Leider: Dennis Vos.
Verzorger: Hans Sleenhoff
Materiaalman: Gerrit Suntenmaartensdijk.

Technische Staf: Nico Klerx, Ben Janssen, Clemens Roomer.

Wie is (zijn) de Allerbeste voetballer(s) van Baardwijk die je op de velden van Baardwijk hebt gezien en waarom ?
Voor mij Jurgen Hendrikx, hij was mijn grote voorbeeld en vulden elkaar goed aan. Hij had echt de techniek om doelpunten te maken en ik werkte hard.

Wat is de leukste anekdote van jou bij Baardwijk?
Heb alle krantenkoppen nog van mijn wedstrijden in 1. Geweldig om terug te lezen, dat ik regelmatig het verschil kon maken. Kan erg veel anekdotes vertellen over ook de trainingskampen met de selectie, maar dan ben ik morgen nog niet klaar.

Baardwijk 1 speelt komend seizoen 4e klasse, wat zijn je verwachtingen?

Mijn verwachting is dat we bij de eerste 4 eindigen.

Met wie zou v.v. Baardwijk volgens jou Kennis moeten maken?
Voor mij is iedereen die zijn steentje bijdraagt bij v.v. Baardwijk belangrijk, maar ook spelers die een tomeloze inzet hebben bij de selectie waardeer ik zeer.
Een van deze spelers is Rick van de Pas.

Wat je verder nog kwijt wil?

Hopen dat we nog veel mooie momenten mee mogen maken bij onze club.

Rob_Koolen-4715.jpg