8. Theo van Brunschot

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan “de Picasso van Baardwijk, een “eigengeraaide” Borkse die op een hoger niveau schildert dan hij ooit bij Baardwijk gevoetbald heeft!”.

Naam:                  Theo van Brunschot
Geboren:              3 maart 1962
Club(s):                Baardwijk
Lid sinds:             1 januari 1966
Functies:             Scheidsrechter, Schilder, Toernooicommissie, Sponsor
Dagelijks leven: Schilder bij van Brunschot Schilderwerken, echtgenoot van Yvonne van Brunschot, vader van Bjorn en Niels.

1. Al 54 jaar lid van v.v. Baardwijk, terugkijkend op je actieve voetballoopbaan, welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
    Jaren rechtsbuiten en in de spits, en wat de zwakke punten betreft die heb ik geen, het liefst voetbal de ik in de zomer (goei weer voetballer)
  1. In alle elftallen heb je wedstrijden gespeeld, veel trainers en leiders gehad!
    Aan welke trainer en/of leider heb je de leukste herinnering?
    Aan Riny Samuels (een gouwe vent) want als het slecht weer was dan gingen we zitten te kaarten in het spelershome
  1. Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
    eigenlijk te veel om op te noemen, als supporter bij de kampioenschappen van Baardwijk 1, de toernooien in Duitsland met de A-jeugd, trainingskampen in Turkije, Gramsbergen met de dames en natuurlijk het 90 en 100 jaar bestaan van onze mooie club. (Ieder weekend is wel een hoogtepunt bij ons Borruk)

2. Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
    Opstelling / formatie: 1-4-3-3
    Keeper: Björn van Brunschot
    Verdediging:    Kevin van Liesdonk, Gėrard van Brunschot, Peter van Brunschot, Ronnie Humblé
    Midddenveld:   Pascal van Brunschot, Dylan de Groot, Sjors Verkerk
    Aanvallers:        Bennie Humblé, Joris van Brunschot, Theo van Brunschot

Op dat je niet iedereen op zal kunnen stellen mag je nog 4 reserves opnoemen:
    Reserves: Roy vd Broek, Jesse van Brunschot en Jimmy de Groot, Niels van Brunschot
    Technische Staf: Michel de Groot, Theo Penningnieuwland, en Peter van Liesdonk(incl. begeleiding, verzorging en training.)
    materiaalvrouw:  Yvonne van Brunschot
  1. Wie is de Allerbeste voetballer van Baardwijk die je in 54 jaar op de velden van Baardwijk hebt gezien?
    Jurgen Hendrix

2. Welke functies heb jij in de 54 jaar dat je lid bent vervuld binnen Baardwijk ?
    Leider, Trainer, Sponsor, Lid toernooi commissie en Carnavalscommissie, grensrechter Baardwijk 1, Scheidsrechter

3. Afgelopen seizoenen heb je veel wedstrijden gefloten bij het Damesvoetbal, draag je als scheidsrechter een Scheidsrechter tenue?
  1. Wat zou je nog kwijt willen over het voetbal bij v.v. Baardwijk?
    In 2018 zijn we met 4 broers gehuldigd, we waren toen samen 190 jaar lid, dit is toch een unicum. Baardwijk is een warme en familiare club, het voelt als thuiskomen. Ook ben ik trots op de vele vrijwilligers, want zonder hen kan de club niet bestaan. Ik hoop dat iedereen gezond blijft in deze moeilijke tijd, en dat we een mooi en sportief jaar tegemoet zien voor de gehele club.

Theo_van_Brunschot-5931_06-08-2020.jpg