13. Onderhoudsploeg

Meer dan 500 jaar liefde voor Baardwijk.

Onderhoudsploeg-website_1_van_1_08-10-2020.jpg

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Sociale Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan de “Onderhoudsploeg” van Baardwijk, 10 vrijwilligers en een vakantiehulpje, die samen meer dan 500 jaar Baardwijk een warm hart toedragen.

Uiteraard vroegen we de onderhoudsploeg wie de allerbeste voetballers waren van Baardwijk, en hun visie op het komend seizoen van Baardwijk 1.

De onderhoudsploeg?
In 2017 richtte de gepensioneerden Ad van Cromvoirt en Charles Moonen en vrijwilliger Ad Schalken de onderhoudsploeg op. Aan de ploeg mochten gepensioneerden, vrijwilligers en zelfs een vakantiehulpje deelnemen. In de loop der jaren werd de onderhoudsploeg compleet gemaakt.
Toon Moonen, Vincent van Cromvoirt, Alwies Schellekens, Peter van der Meijden, Hans van Beijnen, Peter Kuijsten en Gerrit van Suntenmaartensdijk vormen samen met de 3 oprichters de onderhoudsploeg en vakantiehulpje Wally Buys mag tijdens vakantieperiodes assisteren.

Waarom een onderhoudsploeg?
In het verleden hebben de oprichters, de leden van de onderhoudsploeg maar ook meerdere Baardwijk leden commentaar gemaakt op het onderhoud aan het Sportpark. Op het moment dat Ad v. C. en Charles gepensioneerd werden werd met Ad S. besproken om een start te maken met het opknappen van het Sportpark.
Iedere maandag en vrijdagochtend wordt het Sportpark onderhouden.
In 3½ jaar tijd heeft de onderhoudsploeg eigen materiaal aangeschaft, materiaal gekregen én zelfs materiaal gesponsord gekregen. De ploeg beschikt over handgereedschap, een maaimachine en zelfs een tractor. Voor de winterperiode heeft de gehele onderhoudsploeg een winterjas ontvangen van Rasch BV, waar eigenaar Addy van Hulten Baardwijk ook nog altijd een warm hart toedraagt.
De 10 leden van de onderhoudsploeg vinden de ploeg op dit moment groot genoeg en behoeft op dit moment geen uitbreiding.

Wat zijn de leukste werkzaamheden?
Het opknappen van de groenstrook / bebossing van het hele Sportpark is een van de leukste werkzaamheden geweest. Guldens, kwartjes, stuivers en zelfs 4 “oude” voetballen werden gevonden in de jungle die rond het Sportpark lag.

Waardering / Sociale contacten?
De onderhoudsploeg is niet alleen op maandag en vrijdag op het Sportpark, op de momenten dat er gevoetbald wordt in de weekeinden bij v.v. Baardwijk zijn de meeste aanwezig, niet alleen vanwege de vele complimenten die men dan ontvangt omtrent de staat van het Sportpark, zelfs van bezoekende verenigingen maar ook om wedstrijden te bekijken van hun favoriete teams én Baardwijk 1, zodat de gehele ploeg op maandagochtend tijdens de koffiepauze geniet van een worstenbroodje en kunnen discussiëren over de wedstrijden met de leden en niet-leden die hun sociale contacten willen onderhouden en een bezoekje brengen aan het Sportpark.

Corona
In verband met het COVID-19 virus, (de gemiddelde leeftijd van de onderhoudsploeg is dusdanig hoog dat de mannen in de risicogroep vallen) en de sluiting van het sportpark zorgde ervoor dat de onderhoudsploeg noodgedwongen moest stoppen.
De vrijwilligers wilden weer aan de gang maar de maatregelen van de regering in Nederland verhinderden een nieuwe start.
Na veelvuldig contact met de voorzitter en de versoepeling van de maatregelen mochten de werkzaamheden van de onderhoudsploeg begin Juli weer gestart worden. Op 1,5 meter afstand mag men het Sportpark weer onderhouden, de onderhoudsploeg is ontzettend blij dat men weer aan de gang mag en hoopt dit vanaf nu weer 12 maanden per jaar te mogen doen.

Beste voetballers Aller Tijden bij v.v. Baardwijk?
De leden van de onderhoudsploeg werd gevraagd naar de beste voetballers van v.v. Baardwijk:

Ad van Cromvoirt:             Cees Beerens – Adrie van Tuyl – Berrie van Cromvoirt
Ad Schalken:                     Jurgen Hendrix
Charles Moonen:               Qrien de Veer – Vincent van Cromvoirt – Delano Boezer
Vincent van Cromvoirt:    Jurgen Hendrix
Toon Moonen:                  Jurgen Coenen
Alwies Schellekens:         Horst Gouda
Peter van der Meijden:    Cees Beerens – Marcel Beerens
Peter Kuysten:                  Jurgen Hendrix
Gerrit van S.:                    Jurgen Hendrix
Hans van Beijnen:            Huub Leijtens
Wally Buys:                       Erwin Bisschop – Vincent van Cromvoirt

Baardwijk 1?
De leden van de onderhoudsploeg werd gevraagd naar de verwachting van Baardwijk 1 voor het seizoen 2020/2021:
Ad van Cromvoirt:           Handhaving
Ad Schalken:                     Handhaving
Charles Moonen:             Promotie
Vincent van Cromvoirt: Hopen op het beste
Toon Moonen:                 Handhaving
Alwies Schellekens:         Middenmoot
Peter van der Meijden: Middenmoot
Peter Kuysten:                  Middenmoot
Gerrit van S.:                     Middenmoot - Periodetitel
Hans van Beijnen:           Handhaving
Wally Buys:                        Handhaving

Met wie moet Baardwijk kennismaken volgens de onderhoudsploeg?
“De meeste stemmen gelden” was niet nodig, unaniem werd voorgesteld om Cor Coenen voor te stellen aan de Baardwijkers.