15. Edwin Ligtvoet

Edwin_Ligtvoet_3_van_3_08-24-2020.jpg

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Edwin Ligtvoet

Naam:                  Edwin Ligtvoet
Geboren:            6 november 1974
Club(s):                v.v. Berkdijk, Herptse Boys en v.v. Baardwijk
Lid sinds:             September 2003, in November 2014 gehuldigd als Vrijwilliger van het Jaar.

Wie is Edwin Ligtvoet ?
Ik ben 45 jaar en woon samen met mijn vriendin Silvia. Ik ben opgeleid als Timmerman en Beroepschauffeur. Als vrachtwagen chauffeur verdiende ik tot een jaar geleden mijn boterham. Helaas laat mijn gezondheid het niet meer toe om als chauffeur te mogen werken.

Lid sinds 2003, hoe ben je bij Baardwijk terecht gekomen en welke functies heb je vervult of vervul je nog?
Ik ben via een ex-collega bij Bork terecht gekomen. Het team waar zijn zoon in trainde had voor 1 avond geen trainer, de begeleiding van het vroeg of dat ik de training 1 keer wilde overnemen. Dat is meer dan 20 jaar geleden en het bevalt nog steeds prima.

Lid sinds 2003 maar loop al langer bij Bork rond. In mijn begin jaren was ik geen lid, maar was wel actief als trainer. Later werd het verplicht om lid te zijn en dat ben ik toen met plezier geworden.

Ik heb bijna alle functies binnen de vereniging wel gedaan. Heb alle teams getraind van de F-pupillen tot de A- junioren, Dames en Meidenteams en het 2e selectie team.
Heb in het Hoofdbestuur, Jeugdbestuur, Technische Commissie van de Jeugd, Organisatie Jeugdkamp, Organisatie Borkpop, Kantinemedewerker, leider bij het zaterdag elftal. Ik zal best nog wel iets vergeten zijn maar volgens mij heb ik het meeste wel benoemd.

Komend seizoen ben ik leider bij het Zaterdag 2 en bij het (Zondag) 2e selectie team.

Ben je zelf actief geweest als voetballer ?
Welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Ik ben actief als speler geweest in de jeugd van v.v. Berkdijk. Speelde meestal centraal in de verdediging of als rechtsback.
Mijn sterke punt was wel mijn harde spel. Ik schroomde niet om een tegenstander het op allerlei manieren het moeilijk te maken. Een zwak punt waren de kop duels.

Jarenlang ben je trainer van de jeugd en senioren geweest, wat typeert jou als trainer?
Wat ik altijd het allerbelangrijkste heb gevonden is dat je spelers plezier in het spelletje voetbal probeert te geven. Winnen is zeker bij de jeugd niet het aller belangrijkste. Verder kon ik er van genieten spelers beter te zien worden. Jongens die ik in de jeugd getraind heb nu in de selectie te zien spelen is geweldig om te zien.

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Mijn mooiste herinnering, dat zijn wel meer dan 1 herinneringen. Het kampioenschap van het 2de selectie team. Na 26 jaar werden we kampioen. Helaas zonder een beslissingswedstrijd. Op de laatste speeldag werden wij door winst van RKDVC op Raamsdonk kampioen. Het hele team stond die wedstrijd te kijken. Wij waren vrij. Het feest was er niet minder om……!

Ook het kampioenschap van de B1, het kampioenschap van het 1ste, en de trainingskampen met de selectie zijn prachtige herinneringen.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
Opstelling / formatie: 1-4-3-3
1. Keeper: Kevin Brok
2. Verdediging: Robin Mostert, Jeroen Janssen, Dave Heuverling, Roy Strengers
3. Middenveld: Horst Gouda, Mitchel Schilders, Martin Veening
4. Aanvallers: Nick Klerx, Kevin Remie, Job Pulles

Op dat je niet iedereen op zal kunnen stellen mag je nog 4 reserves opnoemen:
5. Reserves Koen Kokx, Marcel Slaats, Dennis Vos, Clemens Roomer
Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:

6. Technische staf: Heb met al mijn begeleiding goed samen gewerkt dus noem ze allemaal:
Arian Merkx, Cees Bergmans, Andre van Zuylen, Ben Janssen, Tim Rombouts, Vincent van Cromvoirt en Ron Heuverling
Verzorgers: Hans Sleenhoff, Tom Krooswijk en Rob Koolen
Materiaalman: Gerrit van Suntenmaartensdijk

Wie is de Allerbeste voetballer van Baardwijk die je op de velden van Baardwijk hebt gezien?
Tom Sleenhoff, ik hou van spelers met voetbal inzicht en die altijd het randje opzoeken.

Wie is de leukste / beste Trainer geweest waarmee je hebt samengewerkt, én van wie heb je het meeste geleerd?
Dat is een moeilijke vraag om er 1 op te noemen. Het zijn er voor mij eigenlijk 4. Dus ga ze allemaal benoemen. Elk hebben ze op hun eigen manier mij veel geleerd, en heb van elk van hen wel bepaalde dingen overgenomen en gebruikt tijdens mijn trainingen en wedstrijden. In volgorde van werken met, William van Litsenburg, Ruud van de Heuvel, Marc van Delft en Patrick Berkelmans.

Komend seizoen ben je weer actief bij de selectie van Baardwijk, wat zijn je verwachtingen voor Baardwijk 1 en 2 ?
Als ik met mijn hart spreek zeg ik alle twee kampioen. Maar als ik eerlijk ben verwacht ik het eerste bij de top 6 en het tweede ook. Er is een nieuwe technische staf zowel bij het eerste als het tweede. We gaan er het maximale uithalen.

Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
Als je over een familieclub mag spreken, dan heb je het over ons clubke. Ik ben altijd trots op alle vrijwilligers die hun steentje bijdragen. Ze zorgen er steeds maar voor dat alles weer geregeld is. We gaan er weer een mooi seizoen van maken.

Wie zou je graag in de volgende 'Kennismaken met' willen zien?
Janik Coenen