20. Tonny Coenen

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Tonny Coenen

Naam: Tonny Coenen
Geboren: 6 augustus 1952
Club(s): v.v. Baardwijk
Lid sinds: 1973

Wie is Tonny Coenen ?
Ik ben Tonny Coenen, getrouwd met Anneke, vader van 2 kinderen en trotse Opa van 4 kleinkinderen.

Lid sinds 1973, hoe ben je bij Baardwijk terecht gekomen en welke functies heb je vervult of vervul je nog?
Ik ben sinds 1973 lid van v.v. Baardwijk, ik ben gaan voetballen doordat mijn oudere broers ook bij Baardwijk voetbalde. Ik ben in het verleden jeugdsecretaris geweest en heb bijna alle jeugdelftallen bij v.v. Baardwijk getraind. Ik ben 4 seizoenen hoofdtrainer geweest bij v.v. Baardwijk, Ik heb mede het 100-jarig bestaan georganiseerd en ik mag de jubilarissen van v.v. Baardwijk jaarlijks huldigen.
Op dit moment ben ik trainer van het jeugdteam Baardwijk JO10-1, waarin mijn kleinzoon Xavi met zijn voetbalvriendjes speelt.

Al 47 jaar lid van v.v. Baardwijk, terugkijkend op je actieve voetballoopbaan, welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
In 17 seizoenen Baardwijk 1 heb ik altijd als laatste man gespeeld, mijn sterke punten als speler waren mijn inzicht, techniek en wedstrijdmentaliteit.
Mijn zwakke punt was mijn snelheid.

Jarenlang ben je trainer van de jeugd en senioren geweest, wat typeert jou als trainer?
Eerlijk en rechtvaardig, met het doel spelers beter te maken en een hecht team te smeden.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
Opstelling / formatie: 1-4-3-3
Keeper: Patrick Coenen
Verdediging: John Suntenmaartensdijk, Tonny Coenen, Johan Steenbeek en Bart Rombouts
Middenveld: Jeroen Coenen, Hennie Molengraaf en Dylan den Exter
Aanvallers: Rob Koolen, Jurgen Hendrix en Wim van Wijnen
Op dat je niet iedereen op zal kunnen stellen mag je nog 4 reserves opnoemen:
Reserves: Thom van Beek, Willem van de Velden, Gerard v.d. Sanden en Ronald Janssen.
Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:
Technische staf, Trainer Jac van Stippent, Leider Ad Schalken, verzorger Hans Sleenhoff en materiaalman Pau Mulders.

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Mooiste herinneringen zijn de 3 kampioenschappen als speler van ‘t eerste. En natuurlijk het 100 jarig bestaan.

Wie is de Allerbeste voetballer van Baardwijk die je op de velden van Baardwijk hebt gezien?
De allerbeste voetballer van Baardwijk is voor mij: Drik van Gelder.

Wie is de beste Trainer geweest waarmee je hebt samengewerkt, én/of van wie heb je het meeste geleerd?
Jac van Stippent.

Wat zijn je verwachtingen voor Baardwijk JO10-1 dit seizoen?
We spelen met de jeugd nu 1e klasse, dat is best wel een behoorlijk niveau, maar we eindigen in de middenmoot.

Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
Het is een gezellig clubje, chapeau voor de vele vrijwilligers, maar zeker ook eigengeraaid.

Wie zou je graag in een volgende 'Kennismaken met' willen zien?
Patrick Coenen

Tonny_Coenen-Website-0629_09-28-2020.jpg