21. Inge van Eggelen

Inge_van_Eggelen-0631_10-05-2020.jpg

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Social Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Inge van Eggelen

Naam:                  Inge van Eggelen
Geboren:             19 juni 1969
Club(s):                v.v. Baardwijk
Functie(s):           Teammanager, leidster, Jeugdcommissie, Technische Commissie
Actief sinds:        Een aantal jaar

Wie is Inge van Eggelen ?
Ik ben 51 jaar oud, samenwonend en moeder van twee dochters;  Renee  (20 jaar) en Anne (17 jaar).
In het dagelijks leven geef ik met veel plezier les aan groep 5/6 van basisschool Pater van der Geld in Waalwijk.

Hoe ben je bij Baardwijk terecht gekomen ?
Als klein meisje kwam ging ik weleens met mijn vader (Theo van Eggelen) mee naar de club. Hij voetbalde daar en heeft er verschillende functies bekleed (o.a. scheidsrechter en zitting in het bestuur).
Mijn twee broers, Andy en Rob voetballen er ook in Baardwijk 7.
Toen mijn dochter Anne, ongeveer 10 jaar geleden wilde gaan voetballen, was de keuze voor Baardwijk snel gemaakt.

Welke functies heb je vervult of vervul je nog?
Ik regel (op de achtergrond ) zaken voor het team van Anne (vrouwen 1 zaterdag), zit in de Technische Commissie en de jeugdcommissie. Vanuit de Technische Commissie ben ik coördinator van de meiden.  Ik begeleid de stagiaires (in overleg met de trainer) en ben de contactpersoon met hun opleiding.
Ik ben vertrouwenspersoon en ben op dit moment druk met het maken van een stukje beleid hierop.
Als ik tijd over heb help ik Yvonne op woensdag met het uitgeven van de spullen en het inschrijven van nieuwe leden.

Ben je zelf actief geweest als voetballer ?
Welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Ik ben zelf niet actief geweest als voetballer (misschien maar beter ook). In mijn jeugd heb ik geturnd bij Kunst en Kracht en ben ik actief geweest bij Scouting Andreas Zijlmansgroep.

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Met het team van Anne hebben we verschillende kampioensfeestjes gehad. Deze waren erg gezellig. Het kamp bij Lonneke van Loon was zeker een hoogtepunt, evenals de gezellige team BBQ’s die we daar gehad hebben.
Maar de allermooiste herinnering is het feestweekend van het 100-jarig bestaan.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
Opstelling / formatie:
Keeper:  Emmy Schouten
Verdediging: Chiara Splinters, Anne Mos, Tergi Kuijten, Laura v.d. Ven, Inge van Beek
Middenveld: Esma Kahveci, Nienke Schouten, Indy van Haaren, Maud Spierings, Paola Buijs, Lonneke van Loon.
Aanvallers: Bente de Graaff, Indy van Corstanje, Indy Bergmans, Kaylee Geers

Oeps, heb ik nou teveel speelsters opgesteld?
Sorry, weinig verstand van voetbal.

Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:
Technische staf: Trainer Juan van Beek, staat echt 3x per week klaar voor het team, Respect!
Vlagger: Maarten Schouten.
Materiaalvrouwen: Yvonne van Brunschot en Patricia Kokx. Ze zorgen ervoor dat het team voldoende ballen en andere spullen heeft en dat de kleding in orde is.
Clubfotograaf: Michel Geers

Komend seizoen ben je weer actief bij Jeugdcommissie en de Technische Commissie van de Jeugd ?
Ja hoor! Of het moet zijn dat ze van me af willen.

Wat zijn je verwachtingen voor het voetballen in deze Corona tijd ?
Ik vind het jammer dat we nu een aantal wedstrijden zonder publiek moeten spelen. Ik begrijp de actie wel en hoop dat alles weer snel bij het oude is. Het belangrijkst is natuurlijk dat we allemaal gezond blijven!

Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
Baardwijk is een gezellige en warme club, waar iedereen welkom is. Vaak wordt familiegevoel genoemd, dit klopt ook wel.
Ik vind het prachtig om te zien dat we in staat zijn om grote evenementen te organiseren met              de hulp van voldoende vrijwilligers.
Hoe mooi zou het zijn als er nog meer mensen structureel iets voor de club willen doen?       Denk  hierbij aan het geven van trainingen of het begeleiden van kinderen tijdens een wedstrijd. Er komt nu helaas te veel op een kleine groep mensen neer.
Baardwijk zijn we SAMEN! Laten we onze schouders eronder zetten.....

Wie zou je graag in een volgende 'Kennismaken met' willen zien?
Juan van Beek