27. Jurgen Coenen

In de rubriek Kennismaken met … op de website en overige Sociale Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan dé facilitair medewerker van v.v. Baardwijk.

Naam:                  Jurgen Coenen
Geboren:            10 december 1969
Club(s):                Baardwijk
Lid sinds:             10 december 1969
Functies:             Facilitaire zaken.
Dagelijks leven Sinds 2012 werkzaam bij v.v. Baardwijk als facilitair medewerker

Wie is Jurgen Coenen?
Ik ben Jurgen Coenen, 50 jaar, 22 jaar getrouwd met Natasja, vader van 2 zoons Janik en Djay.
Mijn vader Jan Coenen heeft mij bij mijn geboorte lid gemaakt van v.v. Baardwijk, helaas heb ik mijn vader niet mogen zien voetballen omdat hij overleden is toen ik 7 jaar jong was.
Sinds mijn 3de levensjaar loop ik al bij Baardwijk rond, ik ben mijn vader nog steeds dankbaar dat hij mij lid heeft gemaakt van v.v. Baardwijk.

Al 50 jaar lid van v.v. Baardwijk, terugkijkend op je actieve voetballoopbaan, welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Mijn positie was overal in de voorhoede.
Mijn sterke punten waren dat ik erg balvast was en er altijd voor 100 procent voor ging. Mijn zwakke punten waren dat ik soms te opvliegerig kon zijn, en niet goed tegen mijn verlies kon.

In alle elftallen heb je wedstrijden gespeeld, zowel bij de jeugd als bij de senioren veel trainers en leiders gehad!
Aan welke trainer en/of leider heb je de leukste herinnering?
Wim van Wijnen en Nico van den Brink, deze trainers waren simpel en recht door zee, daar hou ik van. Voetbal is simpel maar word door sommige trainers moeilijk gemaakt.
Aan bijna alle leiders die ik heb gehad heb ik een goede herinnering.

Je bent trainer/leider geweest van diverse teams, aan welk team / seizoen heb je de leukste herinnering?
Aan “Baardwijk 5” samen met Jan Kuys met spelers van Turkse afkomst, wij zijn begonnen in de 6e klasse waar wij het eerste seizoen kampioen werden, het 2e seizoen werden wij in de 5 de klasse kampioen. Het 3e seizoen zijn we als team samen gegaan met Wil Versteeg zijn team, dat werd, mede dankzij Wil Versteeg, een team met een goede mix van Nederlandse spelers en spelers van Turkse afkomst. Dit seizoen werden wij wéér kampioen, we promoveerde naar de 4e  klasse, waar het seizoen op de 3e plaats eindigde. Het 5e seizoen zijn wij wéér kampioen geworden en is het team naar de 3e klasse gepromoveerd.
Dit werd echt een uitdaging die ik nooit zal vergeten.
Ook ben ik nog 3 seizoenen trainer geweest van Baardwijk 3 waarin veel oud eerste elftal spelers speelden, wat voor mij een nieuwe uitdaging was. Ik heb dit samen met Iwan Brouwers mogen doen. Met Iwan samen werken was ook een gezellige periode met veel leuke herinneringen aan de 3 seizoenen Baardwijk 3.

Wie is de speler die jij het meeste hebt kunnen leren c.q. is de speler waar jij veel plezier hebt beleefd tijdens de trainingen?
Dit zijn voor mij heel veel spelers. Ik vind dat de “beste spelers” niet altijd de beste spelers zijn, voor mij zijn de spelers die er altijd 100 procent voor gaan de beste spelers.
Ik heb ook een trainer mee gemaakt waar ik veel respect voor heb, Sjors Verkerk, door Sjors zijn er veel jeugdspelers in Baardwijk 1 en 2 gaan spelen, ook vond ik het fijn om met Sjors samen te werken in de jeugd.

Wie is (zijn) de Allerbeste voetballer(s) van Baardwijk die je in al die jaren op de velden van Baardwijk hebt gezien?
Nico Klerx, Ronnie Heuverling, zij gingen er altijd 100 procent voor en daar hou ik van.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
Opstelling / formatie: 1-4-3-3
Keeper: Thom van Beek
Verdediging: Ronnie Heuverling, Frank Klijberg, Ad Schalken, Marcel Remie
Middenveld:  Nico Klerx, John van Suntenmaartensdijk, Ruud van den Heuvel
Aanvallers:  Arno van Broekhoven, ikzelf en Manuel Braspenning

Op dat je niet iedereen op zal kunnen opstellen mag je nog reserves opnoemen:
Reserves : Mike Bulham, Frans van Helvoirt, Hennie Kuijs, Jotham Schuman

Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn: Trainer Wim van Wijnen, leider Peter Coenen

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Kampioen met Baardwijk 2, periode met Baardwijk 1, in dit seizoen werd ik ook topscoorder.
Het 90- en 100-jarig bestaan. Het 100-jarig bestaan was voor mij een erg speciaal moment, tijdens het 100 jarig bestaan ben ik gehuldigd voor mijn 50 jarige lidmaatschap bij vv Baardwijk.

Wat is de leukste anekdote van/over jou bij Baardwijk?
Is te veel om op te noemen, ha ha ha

Wat is jou standpunt tijdens deze Coronacrises?
We moeten ons zoveel mogelijk aan de regels houden, dan denk ik dat we met zijn allen in januari 2022 weer kunnen gaan voetballen en/of naar het voetbal kunnen gaan kijken.

Met wie zou v.v. Baardwijk volgens jou Kennis moeten maken?
Ronnie Heuverling.

Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
Baardwijk is een echte familieclub. En wat ben ik blij dat mijn vader mij gelijk vanaf mijn geboorte lid heeft gemaakt van deze geweldige club.

Jurgen_Coenen-8512_11-16-2020.jpg