29. Ronnie Heuverling

In de rubriek Kennismaken met … in Weekblad Waalwijk, op de website en overige Sociale Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan Ronnie Heuverling

Naam: Ronnie Heuverling
Geboren: 22-11-1966
Club(s): Baardwijk
Lid sinds: 1973
Functies:Ik heb eigenlijk alles wel gedaan bij Baardwijk, behalve bestuurlijke functies
Dagelijks leven: Zonnepanelen

Wie is Ronnie Heuverling?
Ik ben Ronnie Heuverling, ik ben 30 jaar getrouwd met Patricia, heb een zoon Davy Heuverling en sinds 25 juli 2019 ben ik de super trotse opa van Jinthe.

Al 47 jaar lid van v.v. Baardwijk, terugkijkend op je actieve voetballoopbaan, welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Ik heb eigenlijk alle posities achterin wel gehad. Mijn sterkste punten waren, verdedigend inzicht, verdedigend koppen, ik was best snel en mijn inzet. Mijn zwakste punt was wel mijn techniek, bij het balletje hooghouden op de training mocht ik altijd mijn handen gebruiken.

In alle elftallen heb je wedstrijden gespeeld, zowel bij de jeugd als bij de senioren veel trainers en leiders gehad! Aan welke trainer en/of leider heb je de leukste herinnering?
In de jeugd: Gerrit Postma als trainer en Jan Heuverling als leider. Bij de senioren: Jac van Stippent, Jac haalde mij naar het eerste elftal, en Nico van den Brink als trainers , als leiders en maatjes Hans Sleenhoff, Peter Coenen en  Gerrit Suntenmaartensdijk.

Wie is de speler die jij het meeste hebt kunnen leren als leider c.q. is de speler waar jij veel plezier hebt beleefd tijdens de seizoenen dat je leider bent geweest ?
Eigenlijk heb ik van alle spelers genoten in de tijd dat ik leider was, of ik ze wat heb kunnen leren betwijfel ik. Davy is begonnen in de  F1, dat elftal is mij altijd bij gebleven. De meeste van die spelers behaalde het kampioenschap in 2016 en promoveerde naar de tweede klasse bij de senioren.

Wie is (zijn) de Allerbeste voetballer(s) van Baardwijk die je in al die jaren op de velden van Baardwijk hebt gezien?
Vroeger vond ik Wim wijnen,  Nico Klerx ,Vincent en Adje van Cromvoirt  grootheden. In mijn tijd Arno van Broekhoven, Antoine van der Lee, Jurgen Hendrikx, Freddy de Brouwer, Charles Moonen Jr. en Thom van Beek vond ik spelers die net iets extra hadden. Na mijn  tijd  vond ik het eerste elftal wat promoveerde naar de tweede klasse vrij compleet en goed in elkaar steken. Dankzij de Kleine Generaal Dennis en de trainer PatrickBerkelmans.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?

Opstelling / formatie: 1-4-4-2
Keeper:               Thom van Beek
Verdediging:      Frank Klijberg, Davy Heuverling, Freddy de Brouwer, Ronnie Heuverling
Middenveld:      Arno van Broekhoven,  Antoine van der Lee, Nico Klerx en Charles Moonen Jr.
Aanvallers:         Jurgen Hendrikx en Tom Sleenhoff.

Op dat je niet iedereen op zal kunnen opstellen mag je nog reserves opnoemen:
De wisselspelers zijn Rob Koolen, Jurgen Coenen, Bart Rombouts, Joep Klerkx, Johan Steenbeek, Charles Moonen Sr en Patrick Coenen
Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn: Leiders Henk Moonen en Peter Coenen, Grensrechter Gerrit Suntenmaartensdijk,  verzorger Hans Sleenhoff en trainer Nico van den Brink

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Kampioenschappen en promoties die ik heb mogen mee maken.
Natuurlijk ook het 90 en 100 jarig bestaan.

Wat is de leukste anekdote van/over jou bij Baardwijk?
Dat zijn er heel veel,  de beruchte wedstrijd uit tegen bavel in de sneeuw. Als speler van Baardwijk 1 kreeg ik rood voor gooien met gras naar de scheidsrechter. Jurgen Coenen die de kaarten van de scheidsrechter af wilde pakken zijn er zo maar een paar die bij me op komen.

Wat is jou standpunt tijdens deze Coronacrises?
We hebben het er mee te doen, hopelijk komt er gauw een vaccin en kunnen we  terug naar het normale leven. Houd rekening met elkaar en blijf gezond.

Met wie zou v.v. Baardwijk volgens jou Kennis moeten maken?
Henk Klerx

Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
Ik heb als Hansie Hansie een stuk geschreven over het feest van het 100 jarig  bestaan,” Waar een klein clubje Groot in kan zijn”. Ik denk dat het verslag de trots en saamhorigheid van Baardwijk weergeeft.
Klik hier voor het verslag: https://bit.ly/GROOT100

Ronnie_Heuverling-9121_11-30-2020.jpg