30. JP Leijtens

In de rubriek Kennismaken met … in Weekblad Waalwijk, op de website en overige Sociale Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Deze keer is het de beurt aan de secretaris van Baardwijk

Naam:                  Jean Paul Leijtens
Geboren:              20 juli 1983
Club(s):                Baardwijk, SSC ’55, Baardwijk
Lid sinds:             1993
Functies:             Speler/leider Baardwijk 3, Secretaris v.v. Baardwijk
Dagelijks leven:  Productieplanner bij Mexx Fashion BV, Ferro Footwear BV

Wie is Jean Paul Leijtens?
Ik ben JP Leijtens, 37 jaar en getrouwd met Sadie.

Al 27 jaar lid van v.v. Baardwijk, welke positie speel je of heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Ik heb op de gehele linkerkant gespeeld en regelmatig op "6" in de selectie. Mijn sterke punten destijds waren snelheid en overzicht, nu is de snelheid er een beetje uit en moet het van voetbal hebben. Mijn zwakke punten zijn koppen en het fysieke deel.

In alle elftallen heb je wedstrijden gespeeld, zowel bij de jeugd als bij de senioren veel trainers en leiders gehad! Aan welke trainer en/of leider heb je de leukste herinnering?
Heb aan elke trainer wel veel gehad. Ieder had z'n sterke en zwakke punten. Ik heb regelmatig nog wedstrijden en trainingskampen onder Marc van Delft gehad. Dat was toch wel elke week een feestje.

Wie is de Allerbeste voetballer van Baardwijk die je in al die jaren op de velden van Baardwijk hebt gezien en waarom?
Vanuit mijn tijd gezien en met wie ik heb samen gespeeld is dat toch wel Jurgen Hendrikx. een complete en gehaaide spits waar Bork veel plezier van heeft gehad.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er dan uit?
Opstelling / formatie: 1-4-4-3
Keeper: Thom van Beek
Verdediging: Jeroen Floris - Fred de Brouwer - Paul Sleenhoff- Charles Moonen JR
Middenveld: Robin Mostert - Willem vd Velden - Harry Klerx JR
Aanvallers:  Jurgen Hendrikx - Damir Hamzic - Giovanni Andjole

Op dat je niet iedereen op zal kunnen opstellen mag je nog reserves opnoemen:
Jeroen Jansen - William van Litsenburg - Nico Klerkx - Nick Klerx - Joep Klerx

Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn: Marc van Delft en Ruud van den Heuvel
Leider: Gerard Burg, verzorger Albert Jan en materiaalman Gerrit van Suntenmaartensdijk

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Dat zijn er meerdere eigenlijk

• Promotie met Baardwijk 1 met de legendarische nacompetitiereeks tegen SC Reeland, BMC en de penalty reeks tegen Sarto.
  • Kampioensschap met Baardwijk 2
  • Kampioenschappen en Bekerwinst met het huidig elftal.
  • Trainingskampen in Turkije

Wat is de leukste anekdote van/over jou bij Baardwijk?
In het allereerste seizoen bij Baardwijk 1 in de 1e en laatste wedstrijd van het seizoen een rode kaart krijgen, Fluks kon in de laatste wedstrijd kampioen worden; je raadt t al, wij wonnen daar en zij werden geen kampioen, er werd vriendelijk verzocht/aangeraden niet in de kantine te komen.

Wat is jou standpunt tijdens deze Coronacrises?
We doen het er maar mee, ik denk dat er eigenlijk al veel meer mogelijk kan zijn dan dat er nu gedaan en gezegd wordt.

Met wie zou v.v. Baardwijk volgens jou Kennis moeten maken?
Horst Gouda, Penningmeester van Bork

Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
Ik hoop dat we weer snel de draad kunnen oppakken, kunnen voetballen en weer een biertje kunnen drinken in de kantine. Ik kan wel namens iedereen spreken dat iedereen het toch wel mist.

JP_Leijtens-9148_12-07-2020.jpg