32. Ben Janssen

In de rubriek Kennismaken met … in Weekblad Waalwijk, op de website en overige Sociale Media van Baardwijk worden Baardwijkers in de gelegenheid zich voor te stellen aan eenieder die Baardwijk een warm hart toedraagt.

Naam:                 Ben Janssen
Geboren:            11 maart 1965
Club(s):               Baardwijk, Desk, Baardwijk
Lid sinds:            1969 maar in’ 83 of ’84 naar Desk gegaan en in 1993 weer terug
Functies:             Speler, Trainer, Leider, Begunstiger

Wie is Ben Janssen?
Vader van 3 kinderen. 2 dochters en 1 zoon die vanaf zijn 4e ook speelt bij Baardwijk. Ondernemer geweest met Janssen Packaging en in 2015 mijn bedrijf na een hele succesvolle tijd verkocht.

Al héél lang bij v.v. Baardwijk, opgeteld zo’n 40 jaar lid, met een uitstapje naar DESK in Kaatsheuvel, op welke positie heb je het meeste gespeeld en wat waren je sterkste / zwakste punten?
Altijd in de spits gespeeld.
Ik was kopsterk, erg strijdlustig en fanatiek. Zwakte was mijn start snelheid.

In alle elftallen heb je wedstrijden gespeeld, zowel bij de jeugd als bij de senioren bij Baardwijk en bij DESK, heb je veel trainers en leiders gehad! Aan welke trainer en/of leider heb je de leukste herinnering?
Samen met mijn maatje Marniek door gegroeid van de F pupillen naar het 1e bij Baardwijk. Daarna naar Desk gegaan en weer terug naar Baardwijk. (Lager elftal).
Herinneringen aan de trainers: Bij Baardwijk Jac van Stippent en bij Desk Theo van de Bogaard. Van Stippent was wel een bravour mannetje en als hij zei dat hij het balletje wel in de kruising zou schieten dan deed hij dat ook.

Wie is de Allerbeste voetballer van Baardwijk die je in al die jaren op de velden van Baardwijk hebt gezien en waarom?
Zonder enige twijfel Nico Klerx. Echte spelverdeler. Links en rechts benig, goed schot.

Als je nog één keer een wedstrijd mocht voetballen, en opstellen met wie je gevoetbald hebt, of wie je getraind of begeleid hebt, of bewondering voor hebt, hoe zag jou Baardwijk team er
dan uit?

Opstelling / formatie: 1-4-4-3
Keeper:                Thom van Beek
Verdediging:      Ron Heuverling, Ton Coenen, Bart Janssen, Charles Moonen Sr
Middenveld:      Marniek Pullens, Ronald Janssen, Nico Klerx, Delano Boezer
Aanvallers:          Vincent van Cromvoirt,  Jurgen Hendriks, Tom Sleenhoff

Op dat je niet iedereen op zal kunnen opstellen mag je nog reserves opnoemen:
Davy Heuverling, Joep Klerx, Gerard van Brunschot, Appie Gorong, Henk Klerx

Trainers, leiders, verzorgers, materiaalman zouden zijn:
Trainer (absoluut) Patrick Berkelmans en Edwin Ligtvoet

Leiders Rini Roomer, Dennis Vos,  Arian Merkx, Verzorger  Hans Sleenhoff en Materiaalman
Gerrit van Suntenmaartensdijk

Wat is je mooiste herinnering bij Baardwijk?
Kampioenschap van het 1e in 2016 en natuurlijk 90 en 100 jarig bestaan

Wat is de leukste anekdote van/over jou bij Baardwijk?
Dat ik in mijn debuut maakte in het 1e op 16 jarige leeftijd en in de laatste minuut de winnende goal maakte tegen RWB

Wat is jou standpunt tijdens deze Coronacrises?
Dat iedereen goed moet opletten en zou goed mogelijk de regels moet volgen, zodat we zo snel mogelijk van deze ellende af zijn.

Met wie zou v.v. Baardwijk volgens jou Kennis moeten maken?
Michel Geers. Een grote drijvende kracht op de achtergrond.

Wil je nog iets kwijt over v.v. Baardwijk?
Baardwijk is een prachtige familie club. Ik ben dan ook erg trots op ons clubke en zeker op alle vrijwilligers die er zo giga veel voor doen. Als je ziet de betrokkenheid en het verdriet in de club als club toppers als Hans Sleenhoff en Marniek Pullens overlijden.
We zijn er als club om te feesten en om verdriet te delen. Daar wil je toch bij horen!

Ben-9283_12-21-2020.jpg