Teleurstelling bij Baardwijk

Mannen, 1, 3e klasse B

15 oktober 2017 14:30

Baardwijk – Waspik 2-2

Zondag 15 oktober 2017, een warme herfstdag, werden de individuele en teams foto’s gemaakt van de selectie van Baardwijk 1 en 2. Ook staat er op deze zondag voor Baardwijk 1 en 2 dezelfde tegenstander op het programma, nl. Waspik 1 en 2.

Na het maken van de foto’s wint Baardwijk 2 van Waspik 2 met 2-0 en hoopt hiermee de selectie van Baardwijk 1 het goede voorbeeld te hebben gegeven.

Om 14:30 uur fluit scheidsrechter Kaya voor het eerst, Pupil van de Week, Dilano Brands scoort en zet Baardwijk op een virtuele voorsprong. Nadat Dilano in de dug out naast de wisselspelers en de Technische Staf van Baardwijk mag plaatsnemen blijkt al snel dat het door schorsingen en blessures gehavende Baardwijk moeilijk het spel kan maken. Na 7 minuten moet Bart Janssen geblesseerd op een brancard het veld verlaten, de eerste diagnose is dat de kruisbanden in zijn linkerknie zijn afgescheurd, (einde van zijn seizoen, sterkte Bart) de volgende op de lange blessurelijst.
Waspik krijgt daarna ook de eerste kans maar de bal raakt de lat.
In de 25e minuut krijgt Sjors Verkerk de eerste kans voor Baardwijk, deze poging mislukt, maar 2 minuten later scoort Sjors Verkerk toch de 1-0 voor Baardwijk, volgens Baardwijk’s fotograaf en alle geel-zwarten duidelijk geen buitenspel na de pass van Bart Rombouts en scheidsrechter Kaya wijst resoluut naar de middenstip en negeert zijn assistent. Baardwijk’s assistent Jac Burgel wordt in de 39e minuut ook genegeerd bij een vlagsignaal voor buitenspel, Waspik scoort en de rust wordt bereikt met een 1-1 tussenstand.

Na de rust creëert Waspik kans na kans. Paal, lat, maar vooral Kevin Brok voorkomt de voorsprong voor Waspik. Baardwijk kan “alleen” gevaarlijk worden uit de vele vrije trappen en corners die men krijgt door snel om te schakelen indien de bal veroverd werd. In de 70e minuut wordt een overtreding op Joep Klerx alsnog gegeven nadat Waspik de 1-2 scoorde.

Een alom bekende voetbalwet kwam tot uiting in de 79e minuut, Bart Rombouts scoorde voor Baardwijk 2-1 en Baardwijk moest de resterend 11 minuten reguliere speeltijd met blessuretijd door zien te komen om de eerste driepunter (al dan niet gestolen) binnen te halen.
Baardwijk houdt het 17 minuten vol, Waspik krijgt in de 97e minuut nog een corner te nemen, helaas wordt de corner door de spits van Waspik binnengekopt bij de eerste paal.
Eindstand 2-2

Baardwijk’s trainer Emiel Heefer sprak over de teleurstelling die er bij het team heerste, het team dat vandaag gespeeld heeft, heeft met hard werken een punt verdiend, zondag a.s. mag Baardwijk opnieuw op Sportpark Olympia de eerste driepunter van het seizoen te behalen.

Dilano Brands was bij de wedstrijd tegen Waspik de Pupil van de week, en met de positieve reactie: “Dilano heeft een super leuke middag gehad en jullie hebben hem overal leuk bij betrokken... complimenten aan iedereen van de organisatie!!!!” zal zondag een nieuwe Pupil van de Week aanwezig zijn bij de wedstrijd tegen Were Di.

Klik hier voor de wedstrijdfoto's